شناسهٔ خبر: 17393478 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در مراسم سومین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زاهدان

کمالیان: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بخش درخشان و نمونه تاریخ ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اندیشمندی توانا، بزرگ اندیش و ژرف پندار بود. او بخش درخشان و نمونه تاریخ ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امین‌رضا کمالیان در مراسم بزرگداشت ارتحال جانگداز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، خدمات ارزنده و ثمر بخش این مجاهد نستوه را بی‌شمار دانست و گفت: حضرت آیت‌الله با مدیریت توانمند خود در دوران ریاست جمهوری که با راه‌اندازی کارخانه‌های عظیم، سد سازی، ساخت فرودگاه و به خصوص توسعه دانشگاه‌ها همراه بود توانستند به شایستگی دوران سازندگی را به ثبت برسانند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از حضور ارزشمند و گسترده اقشار مردم در مراسم آیین باشکوه تشییع پیکر مطهر حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، افزود: حضور همه اقشار مردم با همه سلایق نشان داد اندیشه‌های این عالم ربانی بسیار والا‌تر از احزاب و اقشار بود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: حضرت آیت الله در دفاع از مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هیچگاه کوتا نیامد و تا آخرین لحظه زندگی خود بر اصول و عقایدش نسبت به انقلاب و رهبری پایبند ماند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: ۹۵ درصد از وجود آیت الله هاشمی برای انقلاب بوده است باید حفظ نام ایشان برای تداوم وحدت و اتحاد بیش از پیش در بین گروه‌های سیاسی تداوم داشته باشد

حجت‌الاسلام حمیدی افزود:‌‌ همان طوری که خود آیت الله هاشمی رفسنجانی به نظام و انقلاب اسلامی خدمت کرد نام ایشان هم می‌تواند به انقلاب خدمت کند.

وی ادامه داد: رمز موفقیت مردان بزرگ ایمان راسخ به خداوند متعال و استقامت و پایداری در راه رسیدن به این هدف است.

این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی، شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی با ایمان قلبی به خداوند متعال و پایمردی در اعتقاداتشان توانستند در مسیر خود ثابت قدم بمانند.

وی ادامه داد: اگر روزی تاریخ نویسی بخواهد در رابطه با انقلاب اسلامی مطلبی بنویسد حتما باید به سراغ شخصیت و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی این انقلاب برود.

حمیدی خاطر نشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بزرگی و عظمت امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان مرهون خدمات و زحمات بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگانی است که با جان و دل برای عزتمندی این انقلاب از خودگذشتگی‌های فراوانی کردند.

حمیدی اظهار کرد: خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ تحمیلی برای مردم روحیه بخش بود به طوری که مرم منتظر نماز جمعه هفته آینده بودند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی بعد از فتنه ۸۸ که سعی داشتند شخصیت‌های این نظام را از هم جدا کنند افزود: بصیرت و شجاعت آیت‌الله هاشمی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و ایشان همیشه ارادت خودشان را نسبت به رهبر انقلاب اسلامی بیان می‌کردند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی: از رفاقت و دوستی آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب اسلامی شناخت کامل داشتیم به طوری که ایشان از مشاوران نزدیک مقام معظم رهبری بودند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد از وجود آیت الله هاشمی برای انقلاب بوده است باید حفظ نام ایشان برای تداوم وحدت و اتحاد بیش از پیش در بین گروه‌های سیاسی تداوم داشته باشد.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: شخصیت برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل و خارج از کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی باهوش و زیرک بودند و فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را تجربه کردند. این شخصیت بزرگ نسبت به تمام مسائل جهان و ایران آگاهی داشتند و مسائل مختلف را به راحتی تحلیل می‌کردند.

وی افزود: از رفاقت و دوستی آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب اسلامی شناخت کامل داشتیم به طوری که ایشان از مشاوران نزدیک مقام معظم رهبری بودند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی همیشه مسیر اعتدال که مورد خواست پروردگار متعال نیز است را در پیش داشتند. او در بین ملت ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بود به طوری که جمعیت بسیار زیادی در مراسم تشییع این بزرگوار حضور داشتند.

مولوی اسماعیل زهی اظهار کرد: همهٔ مردم ایران فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را احساس می‌کنند.

مراسم سومین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی استاندار، مولوی اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی، مولوی سلامی عضو خبرگان رهبری، دکتر امین‌رضا کمالیان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، علمای شیعه و سنی، مدیران و کارکنان ادارات و قشرهای مختلف شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

نظر شما