شناسهٔ خبر: 17390815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های خود علیه سوریه را شدت بخشید

تهران - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریکا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: 18 نفر از فرماندهان نظامی و مقامات ارشد دولت سوریه را به اتهام آنچه ' استفاده از سلاح های کشتار جمعی' نامید، تحریم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، مصادره هرگونه دارایی های احتمالی این افراد در آمریکا و نیز منع شهروندان آمریکایی از داشتن تعاملات ( اقتصادی) با این افراد در دستور کار این تحریم قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی سوریه، پدافند هوایی سوریه، ارتش، نیروی دریایی ،گارد ریاست جمهوری و سازمان صنایع فنی این کشور نیز مورد تحریم جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند.
این در حالی است که شش سال پس از حمایت همه جانبه کاخ سفید از تروریست ها در سوریه و ناکام ماندن تلاش ها برای سرنگونی دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ، وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت نزدیک به دولت سوریه را به اتهام حفاری نفتی در مناطق تحت تصرف داعش تحریم کرده است.
پیشتر اعلام شده بود که 6 تن از وزیران سوری از جمله وزیران دارایی و نفت این کشور در میان تحریم شدگان جدید آمریکا قرار دارند. دیروز شرکت هواپیمایی «شام وینگز» سوریه نیز به اتهام انتقال شبه نظامیان خارجی برای نبرد در درگیری های این کشور، تحریم شد.
علاوه بر اتباع سوری، 9 تن از اعضای هیئت مدیره بانک روسی تمپبانک نیز به اتهام ارائه خدمات مالی به دمشق تحریم شدند. بانک روسی تمپبانک که مرکز آن در مسکو قرار دارد پیشتر در فهرست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر، با خارج شدن آخرین گروه تروریست ها از شهر حلب، دولت سوریه موفق شد پس از چهار سال کنترل کامل دومین شهر بزرگ سوریه را دوباره به دست گیرد. تروریست ها در زمان اشغال مناطق شرقی حلب، علاوه بر کشتار هزاران غیرنظامی، به زیرساخت های این شهر نیز آسیب های فراوانی وارد کردند.
گرچه آمریکا و ائتلاف غربی تحت حمایت آن مدعی مبارزه با داعش هستند، ولی اسناد و مدارک غیر قابل انکار نشان دهنده دخالت این کشور در شکل گیری و توسعه داعش و دیگر گروههای تروریستی سوریه دارد.
خاورم**9377**3404** مترجم: حمید اوضح** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی

نظر شما