شناسهٔ خبر: 17389891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پژمانفر: دولت کار قرآنی را وظیفه خود نمی‌داند

فارس

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل کاهش بودجه قرآنی در سال ۹۶ گفت: به نظر من، عدم اعتقاد به اینکه کار قرآنی از وظایف دولت است، سبب کاهش اعتبارات می‌شود.

صاحب‌خبر -
  به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمان‌فر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با برنامه رصد شبکه قرآن با انتقاد از لایحه بودجه‌ دولت برای سال ۱۳۹۶، گفت: لایحه دولت با یک نقیصه فاحش هم از لحاظ مبانی و هم از لحاظ عملی مواجه است و ما در مجلس تلاش می‌کنیم که این نواقص را اصلاح کنیم.

وی درخصوص اعتبارات قرآنی گفت: سابق بر این پیش‌بینی ما این بود که حداقل سالانه 2 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات قرآنی درنظر گرفته شود، اما محدودیت‌های دولت سبب شد که این اعتبار کاهش یابد. سال 94 مبلغ 200 میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی شد که نقدینگی آن صفر بود، سال 95 هم علی‌رغم اینکه اعلام شده که قرار است بخشی از آن پرداخت شود، هنوز اختصاص پیدا نکرده است، این در حالی است که صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی هم آمده است، اما اتفاقی در این زمینه شاهد نیستیم.

پژمان‌فر درخصوص بودجه سال 96 نیز گفت: انتظار ما این بود که بودجه از 200 میلیارد به 300 یا 400 میلیارد افزایش پیدا کند، اما برعکس این اتفاق افتاد و بودجه برای سال 96 نصف شد. متأسفانه به نظر من، عدم اعتقاد به اینکه کار قرآنی از وظایف دولت است، سبب کاهش اعتبارات می‌شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس تلاش می‌کند تا این نقایص را مرتفع کند، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم برای یکی از بخش‌های قرآنی 50 میلیارد اعتبار جابجا کنیم، همچنین اگر دولت همکاری کند، امیدوارم که سال 96 بودجه قرآنی رشد داشته باشد و یا نسبت به سال گذشته تغییری نکند، البته در صورتی این امر محقق می‌شود که دولت به وعده‌هایش عمل کند.  

پژمان‌فر با بیان اینکه مردم و همه نهادها باید به درستی به وظایف خود عمل کنند، گفت: نمایندگان مجلس، مسئولان، مردم و اهالی قرآن در راستای توسعه فرهنگ قرآن در کشور وظایفی دارند و مطمئن باشید اگر ما وظایف‌مان را به خوبی انجام داده بودیم، شرایط کشور به شکل کنونی نبود.

برچسب‌ها:

نظر شما