شناسهٔ خبر: 17387128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

‌حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی:

تشییع با شکوه رفسنجانی تجلی وحدت ایران اسلامی بود

گروه سیاست و اقتصاد: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع با شکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: این تشییع با شکوه، تجلی وحدت ایران اسلامی بود و نشان داد تمام گروه‌ها و جناح‌ها با وجود اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها در پرتوی ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب با یکدیگر متحد هستند و همبستگی دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، امروز 23 دی ماه مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استاندار خراسان رضوی در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هادی عبد خدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی را عالمی فرهیخته و مبارزی خستگی ناپذیر نامید که 60 سال از دوران پر برکت زندگی خود را در راه تعالی کشور و دفاع از ارزش‌های اسلامی صرف کرده است و گفت: از مقام آیت‌الله رفسنجانی تجلیل خوبی انجام شد و در تمام کشور این روزها مجالس بزرگداشت در حال برگزاری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشییع با شکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: این تشییع با شکوه، تجلی وحدت ایران اسلامی بود و نشان داد تمام گروه‌ها و جناح‌ها با وجود اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها در پرتوی ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب با یکدیگر متحد هستند و همبستگی دارند.
نظام اسلامی نعمتی است که خداوند برای مردم ایران قرار داده است
وی با اشاره به اینکه پس از مرگ، تنها اثر اعمال انسان باقی می‌ماند، افزود: انسان در هر مقامی و پستی که باشد بالاخره با مرگ روبرو خواهد شد و این برای ما درس عبرتی است که بدانیم اگرچه موقعیت‌های گوناگونی داشته باشیم، همه این مسئولیت‌ها با مرگ خاتمه می‌یابد و رفتار و عمل انسان و پرونده‌ای که پیش خدا می‌برد باقی می‌ماند.
وی یادآور شد: آنچه ارزنده است نامه اعمال در پیشگاه خداوند است که همه اولیا خدا به آن توصیه کرده‌اند، پس از این گذرگاه، توشه‌ای بردارید برای جایی که می‌خواهید زندگی کنید.
نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه نظام اسلامی نعمتی است که خداوند برای مردم ایران قرار داده است، اظهار کرد: چه افتخاری بالاتر از این‌که بعد از حکومت حضرت علی(ع)، امروز بر نظام جمهوری اسلامی ایران، تشیع حکومت می‌کند و شیعه حرف اول را می‌زند، البته این افتخار بزرگ، مسئولیت زا هم است.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، در رأس این کشور یک آدم لاابالی دست‌نشانده انگلیس و آمریکا حکومت می کرد ولی امروز ولی‌فقیه حرف اول را می‌زند، رهبر انقلاب، عالمی فرهیخته، مدیر و مدبر است، سیاست‌مداری بی‌نظیر در جهان است و در این سی و اندی سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، در میدان سیاسی، رهبری ایشان به اثبات رسیده است.
مراقب ارزش های انقلاب باشیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی با اشاره به اینکه شیعه 1400 سال خون داده و تلاش کرده است تا حکومت اسلامی در کشورهای اسلامی محقق شود، افزود: علمای زیادی در راه آرمان‌های اسلامی، احیای تفکرات اسلامی، در راه قرآن، فقه و اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیده اند و امروز تمام دنیا چشمشان به ایران اسلامی دوخته است، لذا باید مراقب این ارزش ها باشیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون می بینیم که حزب‌الله، بزرگ‌ترین قدرت منطقه در مدیترانه را می‌زند و بزرگ‌ترین دشمن آمریکا محسوب می‌شود، گفت: این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: درحالی‌که آمریکا و آل سعود با ایجاد گروه‌های تکفیری و تجهیز و حمایت از آن‌ها در کشورهای اسلامی به دنبال اسلام هراسی هستند، دیدیم جمعیت کثیری از مسلمانان در اربعین شرکت کردند، این در حالی بود که سربازان در موصل مشغول نبرد با دشمنان اسلام بودند و زائران در امنیت کامل به زیارت پرداختند.
وی افزود: عربستان سعودی وقتی شکست وقیحانه خود در حلب سوریه را دیده است، می‌خواهد با ما کنار بیاید که این‌ها همه نمونه‌ای از  افتخارات این نظام است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه‌های علمیه و مردم این است که برای رفع منکرات و اجرای منویات این نظام تلاش کنند، گفت: تلاش برای کمک به مردم و رفع نیازهای آن‌ها، پایه‌های این نظام را مستحکم خواهد کرد و عظمت کشور بیش‌ از پیش افزایش خواهد یافت.
اگر از پلکان اداره‌ای فردی ناراضی خارج شود این بزرگ‌ترین ضربه به نظام است
وی در ادامه با اشاره به موضوع حجاب تصریح کرد: امروز در کشور باید از بی‌حجابی زنان ترسید، همین بی‌حجابی که در اطراف حرم رضوی مشاهده می‌کنیم، برای آینده این نظام بسیار خطرناک است، این توطئه آمریکا نیست، کم‌کاری خود ما است، از اختلاط شدید زن و مرد در ادارات بترسید، این فاجعه بزرگی در اسلام است که در صحبت کردن و معاشرت‌ها حریمی قائل نشوند.
وی وجود بی‌حجابی در صداوسیما، سینما، بازار و ادارات را برای این نظام زنگ خطر عنوان کرد و افزود: منکرات موجود در جامعه، با فرهنگ اسلامی ما همخوانی ندارد و نباید توسعه پیدا کرده و عادی جلوه کند، همچنین اگر از پلکان اداره‌ای فردی ناراضی خارج شود این بزرگ‌ترین ضربه به نظام است لذا مسئولان باید برای حفظ نظام، مسئولیت خود را بهتر اجرا کنند.
وی ادامه داد: عادی جلوه دادن گناه در نظام اسلامی باعث ضربات مهلک به‌ نظام خواهد شد که جبران‌ناپذیر است زیرا به‌جای تلاش بیشتر شدن شوکت اسلام و این کشور، به اسلام و ایران ضربه وارد می شود.
مسئولان تلاش کنند که پشتوانه داخلی خود را از دست ندهند
وی تأکید کرد: امروز مسئولان بدانند، هر کشور و نظامی نیاز به پشتوانه دارد حال این پشتوانه می‌تواند درونی یا خارجی باشد، امروز ایران پس از انقلاب اسلامی با پشتوانه داخلی توانسته به موفقیت‌های بی‌نظیری دست پیدا کند، لذا باید مردم و مسئولان تلاش کنند که پشتوانه داخلی خود را از دست ندهند.  
یادآور می شود، مراسم بزرگداشت ارتحال مجاهد دیرین نهضت اسلامی، یار قدیمی امام راحل و رهبر معظم انقلاب رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، همراه با قرائت قرآن توسط هاشم روغنی و مرثیه‌سرائی سید جعفر ماهرخسار در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار شد.

نظر شما