شناسهٔ خبر: 17386893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد:

خواهران طلبه، جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برسانند

خبرگزاری شبستان: آیت الله مقتدایی با بیان این که امروز پاسخ به شبهات ضروری است، گفت: امروز خواهران طلبه باید به میدان بیایند و عظمت نظام و جایگاه زن در این کشور و نظام را به اثبات برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران امروز (23 دی) در آیین تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) که در تالار بیداری اسلامی این موسسه برگزار شد، عنوان کرد: امروز تودیع یکی از فرزندان حوزه علمیه است که در طول مدیریت خود که گرچه کوتاه بود، اما تحول عمیقی در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) ایجاد شد.

 

 وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان با اراده و اختیار خود استعفا دادند، گفت: هیئت امنای محترم جامعه الزهرا (سلام الله علیها) گزینه‌هایی را مطرح و بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که یکی دیگر از فرزندان حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی که استاد خارج حوزه هستند، این مسئولیت را به عهده بگیرند.

 

آیت الله مقتدایی افزود: حجت الاسلام و المسلمین مدنی به مدت 8 سال در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) تدریس داشتند و با جامعه الزهرا(سلام الله علیها) آشنایی کامل دارند و خدمات ارزنده ای درطول حیات خویش داشتند.

 

وی، نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برخی کشورهای خلیج فارس و نمایندگی مجلس شورای اسلامی را از جمله مسئولیت‌های حجت الاسلام و المسلمین مدنی عنوان کرد و ادامه داد: ایشان عملکرد مناسبی در طول نمایندگی مقام معظم رهبری در کشورهای خلیج فارس داشتند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: انتخاب حجت الاسلام و المسلمین مدنی به عنوان مدیر جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت، سپس مصوبه خدمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ارسال شد و ایشان با قلم و دست مبارک خود مصوبه را تأیید فرمودند.

 

آیت الله مقتدایی با تأکید بر این که جامعه الزهرا (سلام الله علیها) دارای امتیازات ویژه‌ای است، اظهار داشت: یکی از امتیاز ات جامعه الزهرا(سلام الله علیها) این است که با تدبیر امام خمینی (ره) و به امر و به دست مبارک ایشان تأسیس شد.

 

وی افزود: امام راحل (ره) با روشنگری که داشتند، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تشخیص دادند که تأسیس حوزه علمیه برای خواهران در کشور ضروری است و برای خواهران باید حوزه علمیه ای باشد تا بتوانند با علوم اسلامی و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا شوند و جماعت خواهران را ارشاد و هدایت کنند و پاسخگوی شبهات خواهران باشند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که برخی از امتیازات جامعه الزهرا (سلام الله علیها) منحصر به فرد است، ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات جامعه الزهرا (سلام الله علیها) این است که مورد حمایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

 

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با توجه به این که جامعه الزهرا(سلام الله علیها) یادگار حضرت امام خمینی(ره) است، عنایت ویژه ای به ارتقای سطح علمی دانش پژوهان این موسسه دارند.

 

وی تأکید کرد: مجموعه فاخر جامعه الزهرا (سلام الله علیها) به نام مقدس حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که امتیاز ویژه و والایی است و قطعا مورد عنایت ویژه این بانوی بزرگوار و فرزند والامقام ایشان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: امتیاز چهارم جامعه الزهرا (سلام الله علیها) این است که این مجموعه حوزوی و علمی در شهر مقدس قم و در حرم اهل بیت (علیهم اسلام) که بنا به روایات اسلامی، عش آل محمد (علیهم السلام) است، قرار دارد.

 

وی یادآور شد: جامعه الزهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک مجموعه بزرگ، دارای ظرفیت ممتازی است و استادانی در این مجموعه هستند که بیش از 25 سال سابقه تدریس در فقه، اخلاق، کلام و غیره دارند و با سابقه درخشان  خود می‌توانند  از نظر علمی، تقوایی و تهذیب،  الگویی برای تمام حوزه‌های علمیه سراسر کشور باشند.

 

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند از وجود خواهران طلبه نخبه و اساتید معظم جامعه الزهرا (سلام الله علیها) در تدریس و الگوهای تهذیب استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: هزاران فارغ التحصیل در ایران و در خارج از کشور افتخاراتی آفریدند و منشأ خدمات ارزنده ای بودند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اساتید، طلاب و کارکنان جامعه الزهرا (سلام الله علیها) باید به خود ببالند و افتخار کنند که در جامعه الزهرا (سلام الله علیها) که به دست امام (ره) تأسیس شده و مورد حمایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، فعالیت می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: طلاب جامعه الزهرا (سلام الله علیها) باید در تهذیب و تحصیل خود جدی باشند و خود را با فضای این موسسه تطبیق دهند تا نسبت به طلاب دیگر حوزه‌های علمیه امتیاز داشته باشند و الگویی برای دیگر خواهران طلبه باشند.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: یکی از مسائل مهمی که بعد از برجام وجود دارد، این است که حتی اگر  برجام به ثمر برسد، باز هم فشار آنان از جمهوری اسلامی برداشته نمی شود و تحریم‌ها ادامه دارد.

وی با بیان این که امروز پاسخ به شبهات ضروری است، گفت: امروز خواهران طلبه باید به میدان بیایند و عظمت نظام و جایگاه زن در این کشور و نظام را به اثبات برسانند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اظهار امیدواری کرد که خواهران حوزه‌های علمیه بتوانند با تحصیل علم و فراگیری علوم در مقام ارشاد و هدایت زنان جامعه ایفای نقش داشته باشند.

 

نظر شما