شناسهٔ خبر: 17386321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/11

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفتند و با برگزاری مراسم یاد وی را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام‌های تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و گزارش برگزاری مراسم مختلف در شهرهای کشور به این شرح است.

دکتر فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی: ارتحال جانسوز یار محبوب و دیرین امام، رهبری و انقلاب، مبارز نستوه، استوانه و رکن رکین انقلاب اسلامی و مدیر کم نظیر و توانمند در کسوت ریاست جمهوری اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ایران و انقلاب اسلامی است، مجاهدتهای این عالم با عمل و مدیر با تدبیر در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و در توسعه و آبادانی ایران و پیوند عمیق عاطفی وی با امام راحل (ره) در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی و نقش مهمی که در سال‌های پیش و پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند بر کسی پوشیده نیست.

صداقت، شجاعت، دور اندیشی، نگاه وحدت آفرین، تقید وی برای پیروی از رهبری و توجه‌شان به نظرات مردم و حفظ نظام اسلامی به عنوان یک امر واجب از ویژگی‌های آن مبارز قدیمی نهضت اسلامی است.

تلاش بی‌وقفه و بی‌نظیر او برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در همه دوران قابل تحسین و تجلیل است شجره طیبه دانشگاه هیچ‌گاه پدر معنوی خود را فراموش نخواهد کرد وبرای تحقق اهداف بلند آن عالم فقید اهتمام خواهد ورزید.

این جانب این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، بیت معظم هاشمی به ویژه مهندس محسن هاشمی و مهندس یاسر هاشمی و دیگر بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه احدیت برای آن فقید سعید علو درجات، بخشش و غفران الهی آرزو می‌کنم. امید است که خداوند مهربان وی را با انبیا و اولیا و امام و شهدای انقلاب اسلامی محشور کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد: رحلت آیت الله هاشمی اسوه مبارزه، وحدت و سازندگی ایران غمی بسیار جانکاه است که به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. وی مرد روزهای سخت و تکیه‌گاه مستحکمی برای انقلاب و رهبری بود. آینده نگری ژرف این بزرگمرد انقلاب اسلامی و ایران در اقدامات زیر بنایی بویژه تاًسیس دانشگاه آزاد اسلامی باقیات الصالحات ارزشمند و یادگار بی‌نظیر این یار امین امام (ره) است که همه دوستدارانش بخصوص اقشار فرهیخته دانشگاهی ملزم به حفظ و توسعه آن هستند.

وی همواره دل در گرو سربلندی ایران داشت و همیشه مسئولان دانشگاه را به تلاش خستگی ناپذیر حتی در شرایط دشوار تشویق می‌کرد. روح پر فتوحش شاد و مقامش متعالی و با شهدا، امام شهدا و ائمه معصومین محشور باد. افسوس که جای این انقلابی میهن پرست و وحدت آفرین همیشه خالی خواهد ماند. برای همه دوستدارانش بویژه مقام معظم رهبری، جامعه دانشگاهی و بویژه خاندان معزز صبر و بردباری و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر: ضایعه تاسف بار عروج ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی باعث تالم و تاسف ملت شریف ایران بویژه جامعه دانشگاهی گردید.

ولایت مداری هاشمی رفسنجانی و تبعیت وی از مقام معظم رهبری تا پایان دوران حیات، درسی مهم برای همهٔ مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامی است. راه و شخصیت این عالم ربانی همواره در جای جای این انقلاب ادامه خواهد داشت. ملت ایران خصوصا جوانان ایران اسلامی بویژه راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را از یاد نخواهد برد. یقینا شجاعت، وثاقت و نجابت کم نظیرایشان در حافظه تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر این ضایعه تاسف آور را به محضر ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، بیت آن مرحوم وخانواده بزرگ دانشگاه آزاداسلامی، بویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی وبرای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر سجاد صداقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت رئیسه، کارکنان و دانشجویان واحد ملارد با امام راحل و یار دیرین آن حضرت گفت: « ارتحال جانگداز و عروج ملکوتی مجاهد خستگی ناپذیر یار دیرین امام و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارز ستوده شده انقلاب که عمرش را برای عظمت اسلام و انقلاب و همچنین رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی سپری کرد را به محضر مقام معظم رهبری، بیت مکرم وی، ملت شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می کنم.»

مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد رشت: خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری واز ارکان مبارزات انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته ضایعه‌ای عظیم وجبران ناپذیر برای عاشقان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان به ویژه جامعه دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، پنج دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دو دوره ریاست جمهوری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد رشت عروج سردار بزرگ سازندگی را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، خانواده گرامی وی، علما، مراجع بزرگوار تقلید، و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.

هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد دولت آباد: ضایعه تاسف بار رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی که از دستاوردهای زندگی پر فراز و نشیب آن عزیز سفر کرده است سبب تالم و تاثر خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گشت.

بی‌شک آن مرحوم چهره‌ای تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی ایران و دوران پس از آن تا آخرین روز حیات پربرکت خود بود که با اقدامات و دستاوردهای متعددی در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشینی فرماندهی کل قوا دردوران جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذاری دانشگاه آزاد اسلامی و خدمات سازنده‌ای که در پیشبرد اهداف والای نظام نقش اساسی داشته برگ زرینی از خود در این کشور به یادگار گذاشت.

وی یار صدیق امام و انقلاب و یاور مقام معظم رهبری در تمام زمان عمربابرکت خود بویژه منشا اثر در حل بسیاری از مشکلات بعد از انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف بود و ما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی این مصیبت را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران، خانواده معزز و معظم ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای ایشان، غفران الهی و علو درجات مسألت می‌نماید.

دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت: ارتحال جانسوز یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، عالم عالیقدر، مبارز نستوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی،آیت الله هاشمی رفسنجانی که عمر با عزت خود را در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی سپری کرد، موجب تألم و تأسف عمیق مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استادان ، دانشجویان و کارکنان شد.

این ضایعه جبران ‌ناپذیر را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر فرزانه، بیت معزز وی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است، تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی را مسألت می‌نمایم.

نظر شما