شناسهٔ خبر: 17385923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان :

دولت برای توسعه خدمات سلامت عزم جدی دارد

شیراز - ایرنا - قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت برای توسعه خدمات سلامت عزم جدی دارد گفت : راه اندازی بیمارستان های جدید ، توجه به خدمات پیشگیرانه در طرح تحول سلامت و توسعه خدمات به مناطق محروم نشانگر عزم جدی در حوزه سلامت است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ایرج حریرچی پنجشنبه در سفر خود به شهرستان داراب بر توسعه خدمات در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: راه اندازی بیمارستان های جدید، خدمتی در همین زمینه است که با بهره برداری از آن، حجم عظیمی از تقاضای مردم در زمینه خدمات سلامت، در شهرستانها تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه اولویت طرح تحول نظام سلامت خدمات رسانی به مردم و به ویژه ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته است، افزود: برای تحقق اهداف محرومیت زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی 6 هزار و 850 پزشک در روستاهای کشور در امر بهداشت و درمان به مردم خدمات رسانی می کنند.
وی گسترش خدمات جمعی در حوزه درمان با کمک خیران را از اهداف مهم وزارت بهداشت اعلام و یادآوری کرد: خیران در ایجاد زیرساخت ها و امکانات در روستاها برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان مشارکت می کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حضور و مشارکت خیران در امر احداث مراکز بهداشتی در مناطق محروم را خوب ارزیابی کرد و از آن ها خواست در این امر خداپسندانه همچنان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را همراهی و همیاری کنند.
حریرچی با اشاره به عزم دولت در توسعه این خدمات، کمک های نیکوکاران عرصه سلامت را موجب سرعت بخشیدن به این اقدامات برشمرد و گفت: این تلاش ها یک وظیفه و تکلیف در عرصه ارایه خدمات به مردم است.
قائم مقام وزیربهداشت همچنین درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره کمبود پزشک متخصص به ویژه در شهرستان داراب افزود: من مکرر اعلام کرده ام که پزشک متخصص کم داریم، ما تعداد محدودی جراح مغز و اعصاب در اختیار داریم .کمبود تخصص های پزشکی در کشور آشکار و ملموس است.
حریرچی گفت: امسال در سراسر کشور فقط 38 نفر فارغ التحصیل تخصصی داشتیم که نسبت به جمعیت 80 میلیونی کشور بسیار کم است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعضی از مناطق کشور مثل داراب، محرومیت های بیشتری نسبت به سایر مناطق دارند در حوزه سلامت هم نیاز به توجه بیشتری دارند ، خشکسالی که مشکلات مردم را بیشتر کرده است در حوزه سلامت نیز اثرات خود را گذاشته است .
این مقام وزارت بهداشت ادامه داد:اقداماتی که در دوساله اخیر انجام گرفته چشمگیر است است ، نمی گویم اقدامات خیلی بزرگی بوده،ولی بیمارستان داراب از 140 تخت به 240 تخت ارتقا پیدا کرده که با توجه به ضریب هر هزار نفر یک تخت و تعداد جمعیت شهرستان داراب از تناسب کشوری کمتر است ولی با احداث بیمارستان دوم و افزایش 160 تخت دیگر میزان تخت از استاندارد کشوری نیز بیشتر خواهد شد.
وی درباره کمبود پزشک متخصص در بیمارستان داراب گفت: باید برای تأمین پزشک متخصص تمهیدات بیشتری صورت بگیرد؛ کمبود پزشک متخصص رادیولوژیست، جراح مغز و اعصاب، جراح عمومی از نیازهای فوری بیمارستان داراب است که پیگیر آن خواهم شد.
وی همچنین به محرومیت های بخش فورگ که از مناطق جنوبی شهرستان داراب و هم مرز با استان هرمزگان نیز است اشاره کرد و گفت باید به این مناطق نگاهی ویژه داشته باشیم، باید درمانگاه شبانه روزی این منطقه سریعتر راه اندازی شود تا با توجه به بعد مسافت آنها با مرکز شهرستان مشکلات مردم آن منطقه نیز کمتر شود.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی همچنین از بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) داراب و همچنین بیمارستان امام علی (ع) داراب که در حال احداث می باشد بازدید کرد .
شهرستان داراب در فاصله 245 کیلومتری از شیراز و در جنوب شرقی این استان واقع شده که با توجه معین بودن داراب و تبدیل شدن به یکی از قطب های پزشکی فارس و نیاز بیش از 300 هزار نفر از جمعیت این شهرستان تسریع در ساخت بیمارستان دوم از خواسته های مردم است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

انتهای پیام /*

نظر شما