شناسهٔ خبر: 17385876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسئول وزارت ورزش و جوانان:

نشاط اجتماعی چاشنی زندگی است

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که افراد برای انجام مطلوب زندگی روزانه به تفریح و نشاط نیاز دارند،‌ گفت: نشاط اجتماعی لازمه و چاشنی زندگی است.

صاحب‌خبر -

ناصر صبحی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرن اظهار کرد: افراد برای انجام مطلوب فعالیت روزانه،‌ شغلی و اجتماعی به برنامه های تفریحی، شاد و نشاط آور نیاز دارند .
وی با اشاره به این که نشاط جز نیازهای ابتدایی انسان نیست، درعین حال تصریح کرد: افراد برای انجام فعالیت های روزانه به تخلیه انرژی و تجدید قوا نیاز دارند.
صبحی نشاط را لازمه ادامه فعالیت های روزانه زندگی دانست و گفت: نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با سلامت روان افراد دارد، هرچه افراد جامعه از سلامت روان مطلوبی برخوردار باشند میزان نشاط اجتماعی در آن جامعه افزایش می یابد.
وی با تاکید بر این که نشاط چاشنی و نمک زندگی است،‌ گفت: هنگامی که فرد نیازهای اولیه اش برطرف شود، نشاط را لازم خواهد داشت.
صبحی با اشاره به برخی پژوهش های انجام گرفته درباره نشاط اجتماعی افراد جامعه گفت: این پژوهش ها نشان می دهد جامعه ما از نشاط اجتماعی مطلوبی برخوردار نیست ولی نباید در این خصوص سیاه نمایی شود و ناامیدی به جامعه تزریق شود.
صبحی با تاکید بر این که ازدواج بر روی سلامت انسان تاثیر گذار است، گفت: افزایش طول عمر، بهبود سلامت روان از اثرات ازدواج موفق است. وی افزود: اگر خانواده ها سلامت روان نداشته باشند جامعه نیز دچار بحران می شود.
وی با اعلام این که جوانان در هنگام ورود به زندگی مشترک هیچ مهارتی از نظر شیوه برخورد با مسایل زندگی ندارند، گفت: آگاهی از مهارت های پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج ضروری است.
این مسئول وزارت ورزش و جوانان با اعلام این که ملاک زنان و مردان برای انتخاب همسر بایکدیگر متفاوت است، گفت: ملاک های اصلی مردان در انتخاب همسرزیبایی ظاهری است اما زنان شخصیت فرد را مد نظر قرار می دهند .
اجتمام**3377**1601** خبرنگار : سمانه زین العابدین ** انتشاردهنده: شهناز حسنی
خبرنگار: سمانه زین العابدین

انتهای پیام /*

نظر شما