شناسهٔ خبر: 17385855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام کویتی خواستار گفت وگوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران شد

تهران – ایرنا – شیخ محمدالصباح السالم الصباح وزیر امور خارجه سابق کویت و از چهره های برجسته و نزدیک به حاکمیت این کشور خواستار گفتگو و مذاکره کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران درباره مسائل منطقه ای شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، شیخ محمد الصباح طی سخنانی در جمع تعدادی از کارشناسان داخلی و خارجی با ارائه تحلیلی در زمینه تحولات سیاسی منطقه گفت: به رغم تمامی تحولات و اختلاف نظرها، کشورهای شورای همکاری (خلیج فارس) امیدوار هستند که شرایط برای از سرگیری گفت وگوها با ایران فراهم شود و این رایزنی های واقعی و سازنده بر پایه و اساس احترام به تمامیت ارضی، همسو با اصول و مبانی بین المللی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.
وی همچنین با اشاره به تغییرات سیاسی در منطقه طی سال های اخیر گفت: تحولات کنونی به گونه ای پیش رفته است که طی سالیان گذشته از نفوذ کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه کاسته شده و موقعیت کشورهایی همچون روسیه و ایران و ترکیه تقویت گردیده است.
شیخ محمد الصباح همچنین با اشاره به تحولات و چالش های پرتلاطم خاورمیانه، گفت: امروزه کشورهایی همچون سوریه و لیبی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و جامعه جهانی نتوانسته به توافقی مشترک برای حل و فصل این بحران ها دست یابد.
وی افزود: جهان عرب بهای دستیابی گروههای افراط گرا به قدرت در برخی کشورها را می پردازد.
محمد الصباح جزو چهره های سیاسی با نفوذ در کشور کویت می باشد.
خاورم*320*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما