شناسهٔ خبر: 17385832 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فرکی: حسن‌زاده کارایی نداشت

فارس

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: بازی با پرسپولیس اولین بازی ما در نیم فصل دوم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، حسین فرکی در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: شب جمعه است و ابتدا یادی کنیم از اموات؛ رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و درگذشت کاظم سیدعلیخانی و بازیکن نفت و پیشکسوت فوتبال را تسلیت می‌گویم. بازی با پرسپولیس اولین بازی ما در نیم فصل دوم است. قرعه خوبی نداشتیم. سه چهار بازی خارج از خانه انجام دادیم.
امیدوارم با تلاش بازیکنان و جذب نفرات جدید خوب بازی کنیم. نیم فصل خوبی نداشتیم.
وی ادامه داد:‌ پرسپولیس نیم فصل اول را با قهرمانی سپری کرد. امیدوارم فردا به گونه‌ای بازی کنیم که مقابل تیم خوب پرسپولیس بازی خوبی را ارائه کنیم. هر وقت که من در مورد پرسپولیس حرف می‌زنم با هجمه‌ای مواجه می شوم و هواداران خوب استقلال به من کنایه می‌زنند. در حالیکه باید بگویم استقلالی‌ها هم عزیز هستند. آنها هم بسیار قابل احترام هستند. من هر وقت در مقابل استقلال بازی داشتیم، واقعیت‌ها را می‌گویم همانطور که در مورد پرسپولیس گفتم. اما اکنون با پرسپولیس بازی داریم. پرسپولیس یک تیم ملی است. تیم ملی بعدی هم استقلال است. استقلالی‌ها به ما خرده نگیرند. پرسپولیس حریف قابل احترامی است و نشان داده که تیم بسیار هماهنگی است. برانکو هم استاد من بوده و استاد همیشه استاد است و شاگرد هم همیشه شاگرد. امیدوارم امتحانم را مقابل استاد خوب پس بدهم. بارها تکرار کردم که برانکو در جایگاه خودش استاد است اما ما و پرسپولیس هر دو سه امتیاز را می‌خواهیم و می‌خواهیم جایگاه خودمان را در لیگ ارتقا بدهیم.

وی در مورد اینکه برخی‌ها بازیکنان نیمکت نشین گرانقیمت می‌خرند و سپس از این تیم جدا می‌شوند،‌ گفت:‌ طبیعی است که مبلغ مالی بازیکن نمی‌تواند ملاک خوبی برای عملکرد فنی او باشد. البته در همه جای دنیا مبلغ بالای بازیکن را با ارزش فنی او مقایسه می‌کنیم ولی در فوتبال ما با خیلی از جاهای دیگر دنیا متفاوت است. ما مبلغی را برای بازیکن هزینه می‌کنیم و آن مبلغ را به بازیکن می‌دهیم اما کار اقتصادی و کارشناسی روی آنها انجام نمی‌شود و باشگاه و بازیکن به مشکل می‌خورند. در خیلی از جاها کارایی بازیکن بر اساس پولی است که دریافت می‌کند اما گاهی اوقات بازیکن نمی تواند انتظارات را برآورده کند. نمونه آن را در تیم خودمان داشته‌ایم. مسعود حسن‌زاده که بیشتر از همه بازیکنان ما پول گرفت البته نه خیلی بیشتر اما در عمل نتوانست کاری را که انتظار داریم انجام بدهد. این بازیکن طبیعی است که جای دیگری می‌رود و کار می‌کند. در فوتبال ما از روی اسم بازیکن یا ملی‌پوش بودن آنها پول پرداخت می‌شود اما گاهی اوقات بازیکن به خاطر استرس و مسائل حاشیه‌ای ممکن است نتواند عملکرد فنی خوبی داشته باشد. فوتبال ما باید در این بخش عملکرد بهتری را داشته باشد.

وی ادامه داد: در این بخش مدیریت فوتبال ما باید حرفه‌ای تر عمل کند.

وی در مورد اینکه جدایی حسن‌زاده از سایپا به خاطر مسائل اخلاقی بوده یا فنی گفت: او بازیکن با اخلاقی بوده و مشکلی با ما نداشته است. او در تیم نفت هم بازیکن من بوده و جذبش کردم. بحث اخلاقی با این بازیکن نداشتیم فقط بحث فنی بوده. یک بازیکن گاهی اوقات نمی‌تواند عملکردش را نشان دهد و طبیعی است که جدا می‌شود تا در جای دیگر موفق شود. حسن‌زاده هم همین شرایط را داشت.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه ترابی قرار است بهتیم دیگری برود و آیا نامه ای از این باشگاه دریافت کرده‌اید، گفت: من در جریان این مسئله نیستم. باشگاه این مسئله را بهتر می‌داند. ترابی بازیکن ماست و میلی به جدایی او ندارم. دیروز هم پیش ما آمده بود. قرار است از روی گچ ام آر آی بگیرد تا شرایطش مشخص شود. از نظر من ترابی تا پایان فصل بازیکن ماست.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد مشکل گلزنی تیمش گفت: ما حسن‌زاده را برای گلزنی جذب کرده بودیم. غلامرضا رضایی هم نتوانست در نیم‌فصل اول در گلزنی آ‌مار بالایی داشته باشد. دنبال جذب بازیکن خارجی هم بودیم. در نهایت کلانتری را که هافبک و مهاجم بود گرفتیم و دنبال بازیکن خارجی هم هستیم و سلیمانی را هم گرفته‌ایم. جعفری که بازیکن زیر 21 سال است را هم داریم. روی مهدی ترابی هم حساب ویژ‌ه‌ای باز کرده‌ایم. مشکلاتی در نیم‌فصل اول داشتیم اما در بازی قبل سه گل زدیم که سه گل هم خوردیم که آن هم به خاطر اشتباهات دفاعی‌مان بود. مقابل پرسپولیس هم تلاش می‌کنیم که خوب بازی کنیم. این تیم دفاع محکمی دارد و کارمان سخت است.

فرکی در مورد جذب حامد لک گفت: چهار دروازه‌بان خوب داریم. مرادی و گوهری هستند. دروازه‌بان برزیلی‌مان مصدوم شد و لک و فلاح هم هر دو در سطح لیگ برتر هستند و ما می‌خواهیم هر سه دروازه‌بان خوب‌مان را جذب کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما