شناسهٔ خبر: 17385821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت سیاستمدار، باهوش و صاحب نظر بود

زاهدان - ایرنا - امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از شخصیت های مورد قبول مردم انسانی سیاست مدار، باهوش و صاحب نظر بود و مردم نیز با حضور پرشورشان در مراسم تشییع از ایشان قدرشناسی کردند.

صاحب‌خبر -

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آن شخصیت وارسته هم برای انقلاب و هم بر برقراری نظام و هم برای سازندگی کشور زحمت بسیار کشیدند به گونه ای که به عنوان سردار سازندگی مشهور بودند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی انسان بسیار باهوشی بودند به طوری که یکی از توانایی های ایشان آن بود که در دوره ششم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به عنوان آخرین نفر از لیست نامزدهای تهران انتخاب شد در آستانه آغاز بکار مجلس استعفا داد اما بعد توانست با تغییر جهت رضایت مردم را جلب کند.
وی تصریح کرد: همچنین در آخرین انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز آن بزرگوار توانست بالاترین رای را کسب کند که این امر نشان دهنده سیاست مداری و هوشیاری وی بود زیرا جهت مردم را خود تشخیص می داد و انسان مردمی بود.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت کم نظیری با دید وسیع بود و مردم نیز قدر ایشان را می دانستند به گونه ای که خود از نزدیک شاهد حضور بی نظیر اقشار مختلف در مراسم تشییع پیکر وی بودم.
مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه آن شخصیت بزرگ به نظر اخیرا خیلی به سمت اعتدال پیش رفته بود گفت: اعتدال خیلی مهم است زیرا اسلام همگان را به این راه تشویق کرده است.
وی افزود: از آنجایی که قدم نهادن در مسیر اعتدال سبب محبوبیت می شود امیدواریم که همه ما ایرانیان اعم از بزرگان، علما، مسئولان و سایر اقشار آن را مد نظر قرار دهیم.
وی با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: من و آیت الله هاشمی رفسنجانی چند سال پیش در کنفراس گفتمان ادیان اسلامی در مکه مکرمه شرکت داشتیم که آن شخصیت بزرگوار در آن کنفرانس که رسم نبود کسی علیه آمریکا و اسرائیل سخن بگوید با استدلال به اسرائیل و آمریکا تاختند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما