شناسهٔ خبر: 17385782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

آیت الله رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی دوراندیش بود

نمایندگی کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود و به دور از جریان‌های پوپولیستی و عوام زدگی در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بهرام نصراللهی زاده در مراسم گرامیداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که روز چهارشنبه با حضور آحاد شهروندان، علما و مدیران شهرستانی برای ارج نهادن به خدمات این عالم مجتهد در مسندهای مختلف انقلابی و حکومتی نظام جمهوری اسلامی در شهرستان کامیاران برگزار شد، ضمن تسلیت فقدان ایشان، اظهار کرد: سخن گفتن در باب فضائل و فعالیت‌های این مرد بزرگ نیاز به مدتها زمان دارد، زیرا وی سال‌ها در حلقه یاران اصلی انقلاب حضور داشته و از عوامل توسعه و اتحاد ملی بوده‌اند.

وی افزود: با رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی درکشور اتحاد ایجاد شد و مردم با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر ایشان و نیز مراسم‌هایی که امروز در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود نشان دادند که یاد و خاطره بزرگان مملکت و این شخصیت بزرگ را گرامی می‌دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ویژگی‌های شخصیتی و سیاسی آیت الله رفسنجانی را ستود و عنوان کرد: ویژگی‌های این عالم دین و سیاست باید سرلوحه دیگران قرار گیرد، ایشان دهها سال برای کشور کار کردند و اخلاص و اراده‌ای فوق العاده برای توسعه کشور داشتند و هیچگاه اصل نظام را نادیده نگرفته و مطیع تصمیم رهبری و ولی امر بودند.

نصراللهی زاده تشریح کرد: آیت الله رفسنجانی به عشق ایران شکنجه‌های ساواک را تحمل کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حلقه نزدیکان امام و رهبری قرار گرفت. وی شخصیتی سیاسی، علمی و دینی بود و در مراحل مختلف با سیاست‌های خاص خود در راه پیشرفت، توسعه و اتحاد ملی گام برداشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود، ایشان نماد دوراندیشی و اصلاح بسترهای حکومتی در درازمدت بود و به دور از جریان‌های پوپولیستی و عوام زدگی در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.

نصراللهی زاده در ادامه سخنان خود ضمن بیان مجاهدت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایشان از طرف امام فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و به مانند یک سرباز در همه جبهه‌ها حضور داشت و وقتی که درک کرد، جنگ کشور را به سوی مشکلات بیشتر می‌برد از امام خواست که آتش بس را قبول کند و ضمن پذیرش مسئولیت این پیشنهاد، درایت و دوراندیشی خود را به اثبات رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اشاره و بیان کرد: آیت الله هاشمی در جایگاه رئیس جمهور شروع به بازسازی زیربنایی کشور کرد و با تخصیص منابع لازم ساختارهای کشور را توسعه داد و با درک درست، زیرساخت‌ها را ساخت و به حق به سردار سازندگی مشهور شد.

بهرام نصرالهی زاده در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: راه هاشمی یعنی مسیر اعتدال، عقلانیت، پیشرفت و توسعه کشور که باید تداوم بیابد.


انتهای پیام

نظر شما