شناسهٔ خبر: 17385777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم ترحیم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن تسلیت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملت ایران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم و اندیشمند فرهیخته بود که 60 سال در راه مبارزه با بدخواهان و سعادت و اعتلای کشور تلاش کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی عبدخدایی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب توسط عوامل رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد و از این نظر متحمل رنج های بسیار شد.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: وی در زندان به نوشتن تفسیر 20جلدی همت گماشت و بعد از مدتها آن را به پایان رسانید که در نوع خود بی نظیر است.
وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب نیز به ‌عنوان قائم مقام فرمانده کل قوا، جبهه های جنگ را مدیریت کرد و مسئولیت های گوناگونی بر دوش داشت که از جمله آن می توان به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زندگی و مرگ عبرت است و آنچه از انسان می ماند اعمال و کردار اوست و آیت الله هاشمی رفسنجانی از این نظر اعمال بسیار نیکو داشت.
وی اظهار کرد: شیعه 1400 سال تلاش کرد تا بتواند استقلال و حکومت اسلامی داشته باشد و این تلاش با پیروزی انقلاب اسلامی و همت جهادگرانی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی به ثمر نشست.
وی گفت: پیش از انقلاب فردی لاابالی و دست نشانده آمریکا و انگلیس بر این کشور حکم می راند اما امروز ولی فقیه مدبر که در دنیا بی نظیر است در راس این کشور قرار گرفته که نعمت بزرگی است.
حجت الاسلام عبدخدایی افزود: امروز دلهای بسیاری از مردم دنیا متوجه جمهوری اسلامی ایران است و بسیاری از مسلمانان کشورهای دیگر به برکت این نظام به قدرت دست یافته اند.
وی اظهار کرد: دشمنان در حلب و یمن شکست خورده اند و داعش که توسط استکبار ایجاد شد اکنون از ملت ما واهمه دارد و این به برکت اسلام و ولایت فقیه است.
وی ادامه داد: وظیفه ما در این برهه از زمان، انجام واجبات و ترک منکرات است زیرا تهدید اصلی برای جمهوری اسلامی، گسترش منکرات در داخل کشور است و آمریکا دیگر تهدیدی برای ایران نیست.
حجت الاسلام عبدخدایی گفت: اختلاط زن و مرد در ادارات و بازار، فیلم و سینما، بدحجابی و سایر حرکاتی که با فرهنگ اسلامی در تضاد است، جمهوری اسلامی را به خطر می اندازد.
وی افزود: زمانی که ارباب رجوع ناراضی از اداره بیرون رود گویی تیری به سوی جمهوری اسلامی پرتاب شده و این خطری است که جمهوری اسلامی را تهدید خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی و حمایت امام عصر (عج) برخوردار است و تشییع باشکوه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گویای آن بود که مردم به پیروی از رهبری اینگونه به صورت موج خروشان در می آیند.
وی گفت: این تشییع باشکوه، مشت دندان شکنی به دشمنان اسلام بود و نشان داد که ملت ایران متحد و یکپارچه هستند.
در این مراسم که به همت شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی برگزار شد، مدیران دستگاه های اجرایی، سرکنسول های برخی کشورها، علما، روحانیون، فرماندهان لشکری و کشوری و جمع بسیاری از زائران و مجاوران حضور داشتند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما