شناسهٔ خبر: 17385776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز:

سازندگی و پبشرفت کشور دغدغه آیت الله رفسنجانی بود

کرج - ایرنا- رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز گفت: سازندگی و پیشرفت کشور دغدغه آیت الله رفسنجانی بود که ملت ایران همواره این مهم را با تمام وجود حس و درک کرد.

صاحب‌خبر -

منوچهر اتابکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود آیت الله هاشمی رفسنجانی حتی در دوران جنگ به فکر سازندگی کشور بود و آبادانی ایران در نگاه نخست ایشان قرار داشت.
وی اظهار کرد: پس از پیان جنگ تحمیلی وی گام های بلندی برای سازندگی کشور در زمینه ساخت سد ها، اتوبان و دانشگاه‌ها برداشت.
اتابکی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ وقت در چارچوب حزبی و جناحی عمل نکرد، خاطرنشان شد: تلقی همه ملت ایران از آقای هاشمی تلقی واحدی است که ناشی از رفتار و شخصیت ایشان می‌شود و به همین دلیل ملت ایران هرگز وی را فراموش نخواهد کرد.
رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز به سابقه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های فرماندهی نیروهای مسلح اشاره و یاد آور شد: ایشان فرماندهی بسیار شجاع،‌ باهوش و صاحب تدبیر بودند و در همه عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت‌هایی بسیار مهمی بر عهده داشت و صاحب تفکر بود.
اتابکی گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های سیاست خارجی و اقتصادی مسلط ، آگاه و صاحب نظر در سطح منطقه ای و جهانی بود.
وی ادامه داد: ایشان افکار و ایده‌های بسیار بلندی در عرصه‌های اقتصادی داشت و مسائل اقتصادی از جمله مهمترین دغدغه های او محسوب می‌شد.
وی یادآور شد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فرهنگ صاحب نظر و روحانی به تمام معنا محسوب می‌شد و ایشان از پیش از انقلاب اسلامی فردی متفکر،نویسنده و محقق بودند که جامعه را به خوبی می‌شناختند.
وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همپای امام (ره) و رهبری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تا آخرین نفس تلاش کرد و خدمات ارزشمند ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه ها و مسئولیت های گوناگون سیاسی، هیچگاه از دفتر تاریح انقلاب اسلامی حذف نمی شود.
رئیس انجمن اسلامی معلمان البرز گفت: آیت الله هاشمی هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت ،خودش را وقف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.
اتابکی در ادامه به نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در اعتلای انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در سال های سخت انقلاب، تکیه گاهی مطمئن برای همه مبارزان بوده است.
وی یادآورشد: میلیون ها نفر در تشییع جنازه این عالم ربانی شرکت کردند تا قدرشناس خدمات ارزنده او باشند و ثابت کنند وقتی شخصیتی خادم امت باشد ملت نیز احترام او را نگه داشته و حتی در وقت تشییع جنازه‌ای با شکوه برگزار می‌کنند به گونه ای که در مناطق مختلف کشور برای آن شخصیت وارسته انقلابی و مردمی مراسم یاد بود برگزار می شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشاردهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما