شناسهٔ خبر: 17385774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح های تحقیقاتی نیازمند سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی

برای ارتقاء سهم تحقیقات و پژوهش از تولید ناخالص ملی باید سهم سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد

صاحب‌خبر -
طرح های تحقیقاتی نیازمند سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی
سهم سه درصدی از تولید ناخالص ملی برای سرمایه گذاری در پژوهش و فناوری در سالجاری ،  تاکنون نیم درصد آن تحقق یافته است .
به گزارش خبر گزاری صدا وسیما، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم  در نشست خبری پنجاهمین همایش معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاههای کشور در زاهدان  گفت : برای ارتقاء سهم تحقیقات و پژوهش از تولید ناخالص ملی باید سهم سرمایه گذاری در این بخش  افزایش یابد.  
احمدی تحقق یافتن این امررا درتقویت هر چه بیشتر بین  مراکز علمی و دستگاههای اجرایی از جمله وزارت خانه های کشاورزی ، بهداشت ، نفت و دفاع بیان کرد . 
وی گفت امسال به همت مراکز علمی تحقیقاتی و پارکهای فن آوری، ارائه طرح های علمی تحقیقاتی و دستاوردهای  پژوهشی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی 300 میلیارد تومان سودآوری داشته است. 
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم انعقاد قرارداد پژوهشی هزار و 200 طرح صنعتی ودفاعی و بیست طرح نفتی حاصل از تلاش 178 مرکز رشد و 39 پارک علم و فناوری در کشور را از جمله طرح های سودآور عنوان کرد.
وی افزود:هم اکنون  در زمینه عرضه مقالات علمی برتر مقام نخست و  در تعدادی از  مقالات، رتبه سوم بین المللی را کسب کرده ایم .
احمدی افزود هم اکنون تفاهم نامه های دانشگاهی باکشورهای اتریش، فرانسه ، آفریقا جنوبی و آلمان در زمینه تبادل دانشجو در حال اجراست.  
بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مدل سازی از طرحهای انرژی های نو و منابع طبیعی در حال اجراست .
این همایش از دیروز به مدت دوروز با حضور 200 محقق حوزه فن آوری و پژوهشی دانشگاهها در حال اجراست .  

نظر شما