شناسهٔ خبر: 17385691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردوغان درگذشت آیت الله هاشمی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت

آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با صدور پیامی درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، متن پیام رئیس جمهوری ترکیه به شرح زیر است:
جناب اقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
رئیس جمهوری و برادر عزیز؛
از درگذشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی چهارمین رئیس جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران عمیقا متاسف گردیدم.
از درگاه الهی برای آن مرحوم که همواره از وی به عنوان دولتمردی محترم وعالم که در 'توسعه روابط و همکاری میان ایران و ترکیه سهم بسزایی داشتند'، رحمت مسالت نموده و از سوی خود و ملت ترکیه به جنابعالی و ملت دوست و برادر ایران و در راس آن به خانواده و بستگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم.
رجب طیب اردوغان / ریاست جمهوری ترکیه
به گزارش ایرنا، پیش از این، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و نیز عبدالله گل رئیس جمهوری سابق ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر درگذشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفته اند.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود، شامگاه روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل، همرزمان شهید و همه شهیدان انقلابی و دفاع مقدس پیوست و دیروز طی آیینی با شکوه تشییع و با حضور میلیونی مردم ایران در جوار امام راحل آرام گرفت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
وی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب ، فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور اسلامی ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما