شناسهٔ خبر: 17385582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار زنجان:

سوادآموزی در آموزش حقوق شهروندی پیشگام است

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان زنجان گفت: سوادآموزی در آموزش حقوق شهروندی و مهارت های زندگی پیشگام است و این آموزش ها را در جامعه تسری می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسول بیات روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از دومین مرکز یادگیری محلی ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان زنجان افزود: بیسوادی و کم سوادی مساله پسندیده ای در جامعه نیست و تلاش مربیان برای باسواد کردن این قشر بسیار ارزشمند است.
وی یادآورشد: خوشبختانه میزان با سوادی در استان زنجان از 30 درصد در اول انقلاب به بیش از 98 درصد در زمان حاضر رسیده است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: مرکز یادگیری محلی باید قبل از این زمان به بهره برداری می رسید چرا که زندگی جدید و ماشینی موجب شده تا همسایه ها مثل گذشته از اخلاق شهروندی و همسایگی اطلاع نداشته باشند.
بیات، مرکز یادگیری محلی را مقدمه ای برای مدیریت محلی دانست و گفت: این مدیریت در گذشته با توجه به شناختی که افراد محل از هم داشتند به شکل سنتی وجود داشت و محلات عاری از هرگونه ناهنجاری بود.
وی، نهضت را کلید واژه ای پرمعنا بیان کرد که هیچوقت پایانی ندارد و سبغه مردمی دارد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان زنجان گفت: باید برای زندگی کردن مهارت آن را بیاموزیم و سوادآموزی توانسته در آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی پیشگام و موفق عمل کند.
مرکز یادگیری محلی، واحد آموزشی است که بر اساس نیاز سنجی که به منظور ارائه آموزش های پایه، مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی به منظور توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر با استفاده از ظرفیت های موجود راه اندازی شده است.
مخاطبان مراکز یادگیری محلی تمام افراد بیسواد، کم سواد و غیر دانش آموز بالای 10 سال است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما