شناسهٔ خبر: 17385533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست فرمانداری زنجان:

نرخ باسوادی در زنجان ۹۸ درصد است

زنجان- سرپرست فرمانداری زنجان با بیان اینکه سواد آموزی باید توسعه یابد، گفت: افزایش جمعیت باسوادی در زنجان از ۳۰ درصد قبل از انقلاب به ۹۸ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،رسول بیات ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز یادگیری محلی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زنجان، افزود : همه چیز را می‌توان از محلات آغاز کرد و مدیریت شهری نیز هم باید از محلات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید سواد آموزی  توسعه یابد، اظهار کرد: افزایش جمعیت باسوادی در زنجان از ۳۰ درصد قبل از انقلاب به ۹۸ درصد رسیده است.

فرماندار زنجان گفت: در مراکز یادگیری می‌توان در فراگیری مهارت‌های اجتماعی پیش قدم بود و  برای زندگی باید هنر زندگی کردن را یاد گرفت.

بیات بر آموزش حقوق شهروندی تاکید کردو افزود:آموزش حقوق شهروندی  باید در مراکز یادگیری مورد توجه قرار گیرد و با افزایش سطح آگاهی شهروندان اداره شهر نیز تسهیل می شود.

وی تصریح کرد: در گذشته در بسیاری از محلات شهر زنجان آسیب اجتماعی نبوده و این موضوع به دلیل مدیریت محلاتی بود.

فرماندار زنجان گفت: زندگی آپارتمان نشینی موجب بی‌اطلاعی افراد از هم شده و  اخلاق اجتماعی در جامعه کاهش یافته است.

بیات بر توجه به آموزش شهروندی در کنار آموزش‌های تحصیلی در مراکز یادگیری محلی زنجان تاکیدکردو افزود: تحقق این امر مهم نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به امر مهم آموزش حقوق شهروندی باعث آگاه شدن مردم از معضلات اجتماعی می شود.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: باید برای زندگی کردن مهارت آن را بیاموزیم و سوادآموزی توانسته در آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی موفق عمل کند.

نظر شما