شناسهٔ خبر: 17385503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار فارس خواستار کثرت کتابخانه ها در استان شد

شیراز- استاندار فارس، خواستار راه اندازی هزار کتابخانه در استان فارس و کثرت این اماکن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با گرامیداشت شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: هاشمی برای مدیران کشور انسانی بسیار شناخته شده است که عاشقانه به توصعه و پیشرفت ایران و اعتلای اسلام گام بر می داشت.

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را محور تعادل در جریان های سیاسی برشمرد و افزود: او به نوعی مدیریت می کرد که واقع گرایی در کنار همگرایی قرار گیرد.

او رئیس فقید مجمع تشخصی مصلحت نظام را انسانی عمیق و دقیق عنوان کرد که فقط به منافع ملی کشور می اندیشید.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در تعالی حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواستار توجه به ارتقا عمرانی و ساخت کتابخانه در استان شد و گفت: نیاز است در زمینه جریان و نهضت کتابخوانی گام های ارزنده ای برداشته شود.

جمشید جعفرپور، نماینده مردم لار، خنج و گراش و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در جلسه شورای اداری استان فارس با تاکید بر موضوع فرهنگ، گفت:چنانچه فرهنگ را از دست دهیم بخش های اقتصاد، کشاورزی و امنیت به شدت تهدید می شود.

وی، یاد آور شد: بیشترین سهم برنامه ششم توسعه در بخش فرهنگی بر روی میراث فرهنگی تکیه دارد. بر این اساس می توان هم استان فارس را در این بخش از برنامه افزایش داد، از این بابت خیلی لازم است از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ابتدای این جلسه فارس را از لحاظ نیروی انسانی بی نیاز از منابع انسانی دانست چراکه دولت باید نقش متفاوتی داشته باشد.

بهزاد مریدی خواستار فعال شدن نقش انجمن های فرهنگی و هنری در این باره شد و تاکید کرد: در  بخش زیرساخت ها همه نیازمند تالار بزرگ مرکزی شهر شیراز هستیم.

وی در عین حال سهم تالار مرکزی شیراز را از بودجه ملی تاکنون با یک چهارم پیشرفت ارزیابی کرد و افزود: تالار حافظ برطرف کننده همه نیازهای فرهنگی و هنری استان نیست چراکه دستگاه ها و نهادها هم متقاضی این تالار هستند.

مدیرکل ارشاد فارس همچنین خواستار توجه دولت به ساخت کتابخانه بزرگ شیراز شد و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در این خصوص خواسته فرهنگوران و اهالی ادب و هنر استان را برآورده سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به شیراز و سخنرانی در همایش ملی زبان و هویت و شورای اداری استان فارس، شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت عبدالعلی دستغیب، منتقد ادبی و نویسنده برجسته کشور حضور خواهد یافت.

نظر شما