شناسهٔ خبر: 17385489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه کشور:تصادفات جاده ای 10 سال گذشته 38درصدکاهش یافته است

کرج- ایرنا - رئیس پلیس راه کشور گفت که تصادفات برون شهری رانندگی درکشور طی 10 سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمد حسین حمیدی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس پلیس راه استان البرز در کرج، افزود: با تمهیدات بکارگیری شده توسط پلیس راه و تعامل و همکاری نزدیک با سایر دستگاه های خدمات رسان و بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه راه و کنترل رانندگان، شاهد کاهش تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی کشور از جمله البرز بوده ایم.
وی اضافه کرد: درخصوص تصادفات جاده ای با توجه به شاخص های بین المللی و نرخ رشد جمعیت و وسایل نقلیه ایران در میزان تصادفات رتبه پنجم را در دنیا دارد.
حمیدی خاطرنشان کرد: تردد عابران پیاده در محل های پرخطر جاده ای و همچنین وسایط نقلیه سنگین ازجمله مهمترین مشکلات موجود در محورهای مواصلاتی البرز است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جاده های استان گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و مسایلی نظیر ریزش بهمن و کوه در جاده های البرز، با به حداقل رساندن توقف ها در نقاط پرخطر و همچنین بکارگیری اقدامات ایمنی و امنیتی شاهد کاهش مشهود خسارات در راه های این استان خواهیم بود.
حمیدی گفت : عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جانب شهروندان و تخطی از سرعت مطمئنه باعث بروز تصادفات و حوادث جبران ناپذیر می شود.
وی افزود: با اقداماتی نظیر بالابردن ضریب اصطکاک در جاده ها بخصوص آزادراه ها نیز می توان درکاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده ها موثر بود.
درپایان این آیین از زحمات سرهنگ رضا اکبری تقدیر و سرهنگ رضا معظمی گودرزی به عنوان رئیس پلیس راه البرز منصوب شد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما