شناسهٔ خبر: 17385445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

آیت الله رفسنجانی در دفاع از مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هیچگاه کوتاه نیامد

زاهدان - ایرنا - رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفاع از مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی هیچگاه کوتا نیامد و تا آخرین لحظه زندگی خود بر اصول و عقایدش نسبت به انقلاب و رهبری پایبند ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در مراسم سومین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی استاندار، مولوی اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی، مولوی سلامی عضو خبرگان رهبری، علمای شیعه و سنی، مدیران و کارکنان ادارات و قشرهای مختلف شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد اظهار داشت: گروه ها و جناح های سیاسی نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان یک ملاک برای وحدت در میان خود قرار بدهند.
وی بیان کرد: گروه های سیاسی از نام آیت الله هاشمی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند و اختلاف نظرهای سیاسی خودشان را کنار بگذارند.
وی افزود: همان طوری که خود آیت الله هاشمی رفسنجانی به نظام و انقلاب اسلامی خدمت کرد نام ایشان هم می تواند به انقلاب خدمت کند.
وی ادامه داد: گروه های سیاسی تفرقه را کنار بگذارند و با یکدیگر در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش و همکاری کنند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: رمز موفقیت مردان بزرگ ایمان راسخ به خداوند متعال و استقامت و پایداری در راه رسیدن به این هدف است.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: مبارزان قبل از انقلاب اسلامی اگر ایمان مستحکم و توکل بر خداوند متعال نداشتند نمی توانستند در رسیدن به اهداف خود ثابت قدم بمانند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی، شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی با ایمان قلبی به خداوند متعال و پایمردی در اعتقاداتشان توانستند در مسیر خود ثابت قدم بمانند.
وی ادامه داد: اگر روزی تاریخ نویسی بخواهد در رابطه با انقلاب اسلامی مطلبی بنویسد حتما باید به سراغ شخصیت و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی این انقلاب برود.
وی خاطر نشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی حاصل زحمات و تلاش های بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کسی نمی تواند بنام آیت الله هاشمی به قانون اساسی توهین کند چرا که این کار خیانت به این شخصیت برجسته است.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: بزرگی و عظمت امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان مرهون خدمات و زحمات بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگانی است که با جان و دل برای عزتمندی این انقلاب از خودگذشتگی های فراوانی کردند.
وی خاطر نشان کرد: خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ تحمیلی برای مردم روحیه بخش بود به طوری که مرم منتظر نماز جمعه هفته آینده بودند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی بعد از فتنه 88 که سعی داشتند شخصیت های این نظام را از هم جدا کنند افزود: بصیرت و شجاعت آیت‌الله هاشمی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و ایشان همیشه ارادت خودشان را نسبت به رهبر انقلاب اسلامی بیان می کردند.
وی بیان کرد: برخی از انتقادات بعد از سال 88 نسبت به آیت الله هاشمی این بود که ایشان در برخی از مسائل مواضع خودشان را شفاف اعلام نمی کردند اما در دفاع از رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچگاه کوتاه نیامدند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 95 درصد از وجود آیت الله هاشمی برای انقلاب بوده است باید حفظ نام ایشان برای تداوم وحدت و اتحاد بیش از پیش در بین گروه های سیاسی تداوم داشته باشد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: شخصیت برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در داخل و خارج از کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی باهوش و زیرک بودند و فراز و نشیب های بسیار زیادی را تجربه کردند.
وی ادامه داد: این شخصیت بزرگ نسبت به تمام مسائل جهان و ایران آگاهی داشتند و مسائل مختلف را به راحتی تحلیل می کردند.
وی افزود: از رفاقت و دوستی آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب اسلامی شناخت کامل داشتیم به طوری که ایشان از مشاوران نزدیک مقام معظم رهبری بودند.
وی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی همیشه مسیر اعتدال که مورد خواست پروردگار متعال نیز است را در پیش داشتند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین ملت ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بود به طوری که جمعیت بسیار زیادی در مراسم تشییع این بزرگوار حضور داشتند.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: همه ی مردم ایران فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را احساس می کنند.
3213 **6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما