شناسهٔ خبر: 17385368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور:

۴۸ درصد مساجد کشور از وجود امام جماعت بی‌بهره‌اند

R7854/P1377/S6,62/CT11

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بابیان اینکه ۴۸ درصد مساجد کشور از وجود امام جماعت بی‌بهره‌اند، گفت: امامان جمعه نقش مؤثری در مدیریت مساجد و تربیت نیروهای بسیجی دارد که متأسفانه تعدادی از مساجد از این نعمت محروم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار حسین بهشتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به نقش محوری مساجد و اهمیت آن اظهار داشت: مساجد جزء اصلی‌ترین و مؤثرترین پایگاه‌های مردمی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، دفاع از کشور سال‌های جنگ تحمیلی و صیانت از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه حدود 40 هزار پایگاه بسیج مساجد در کشور وجود دارد، افزود: تربیت‌شدگان مساجد همواره نقش‌های مؤثری در نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند و شهدا نیز از دل همین مساجد پرورش‌ یافته‌اند، بنابراین باید در راستای تقویت مساجد و پایگاه‌های بسیج مردمی در کشور تلاش کرد.

بهشتی فعالیت‌های بسیج کشوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیج در تلاش است تا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی، برگزاری یادواره‌های شهدا و اردوهای راهیان نور به حفظ، انسجام و افزایش نیروهای بسیجی اهتمام کند.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای بسیجی نسل چهارم انقلاب، ادامه داد: برنامه‌های متعددی در راستای پرورش نیروهای بسیجی و انقلابی صورت گرفته تا از ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده شود که لازمه آن اتحاد و همبستگی مساجد و پایگاه‌های بسیج با یکدیگر است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بابیان اینکه 48 درصد مساجد کشور از وجود امام جماعت بی‌بهره است، گفت: امامان جمعه نقش مؤثری در مدیریت مساجد و تربیت نیروهای بسیجی دارد که متأسفانه تعدادی از مساجد از این نعمت محروم هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری نهادها و ارگان‌ها با سازمان بسیج، اظهار داشت: ارگان‌ها باید در راستای تحقق اهداف بسیج که از ارکان اصلی نظام انقلاب اسلامی به شمار می‌روند تلاش کنند، چرا که وجود امام جماعت کاردان با داشتن نقش محوری در هر محله، به تحقق آرمان‌های نظام اسلامی کمک می‌کند.

بهشتی پایگاه‌های بسیج را ظرفیتی برای ایران اسلامی برشمرد و گفت: پرداختن به مسائل دینی و دنیوی، با کمک جذابیت‌های فرهنگی، سبب تربیت نیروهای متعهد به‌نظام و اداره بهتر جامعه اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به‌ ضرورت وجود انسجام سازمانی، افزود: نمایندگان ولی‌فقیه و برخی ادارات به کمک بسیج شتافته‌اند تا بتوان از ظرفیت مساجد با کمک روحانیون فعال و دلسوز به بهترین شکل و برای تحقق آرمان‌های نظام استفاده شود، البته همچنان به همکاری بیشتر ادارات و ارگان‌ها نیاز است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بازرسی از مساجد 500 شهر و  31 استان را موردتوجه قرار داد و گفت: این عمل به‌منظور شناسایی نفرات برتر بسیج با نظارت نمایندگان ولی‌فقیه صورت گرفته است، تا در بهمن‌ماه سال جاری و در سالن همایش‌های صداوسیما از آن‌ها تقدیر شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت سردار غیب پرور رونق بخشیدن به مساجد سراسر کشور است، افزود: بسیج فرهنگ گفتمان را در مساجد راه‌اندازی کرده و با کمک شیوه‌های نوینی چون نرم‌افزار و سخت‌افزار به هدایت مردم و استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد اهتمام دارد.

انتهای پیام/

نظر شما