شناسهٔ خبر: 17385188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: نرخ بیکاری لرستان 12 درصد است

خرم آباد - ایرنا - در پی انتقادهای روزهای اخیر در خصوص آمار دقیق نرخ بیکاری لرستان و ادعاهایی مبنی بر اینکه این آمار واقعی نیست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اطلاعیه ای صادر کرد که در آن بر مستند بودن نرخ 12 درصدی بیکاری در لرستان تاکید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: براساس مصوبه پانزدهم فروردین ماه سال جاری، مجلس شورای اسلامی موضوع بند 'الف' ماده 11 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه توسعه کشور، مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور است بنابراین تمام آمار و اطلاعات منتشر شده درخصوص نرخ بیکاری و سایر شاخص های جمعیتی نظیر جمعیت فعال و نرخ مشارکت اقتصادی استان های سراسر کشور توسط مرکز آمار ایران تهیه و اعلام می شود و مدیران دستگاه های اجرایی استان هیچ گونه دخل و تصرفی در تهیه، اعلام و انتشار آمارهای مربوطه ندارند.
در این اطلاعیه آمده است: براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران هرگونه افزایش یا کاهش در نرخ بیکاری و اشتغال کشور حاصل تغییرات شاخص های اقتصادی مربوط به استان ها است.
این اطلاعیه می افزاید: طبق اعلام مرکز آمار ایران و با آغاز به کار دولت تدبیر و امید در لرستان در سال 1392 نرخ بیکاری در لرستان 17/1 درصد، در پایان سال 1394 به 13/3 و در تابستان سال 1395 به 12 درصد رسیده است.
در این اطلاعیه آمده است: این روند ماحصل فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله فعال سازی واحدهای راکد، آغاز طرح های عمرانی، مشارکت حداکثری سیستم پولی و مالی استان و حمایت از بنگاه های اقتصادی و افراد کارآفرین است و این امیدواری وجود دارد که با ادامه این روند و با همکاری و همدلی همه مسئولان لرستان رشد و توسعه همه جانبه در استان محقق شود.
1920/3022
خبرنگار:مهری میردریکوند** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما