شناسهٔ خبر: 17385164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تبصره های برای اقوام و مذاهب در قانون استخدام دیده شود

خبرگزاری شبستان: دبیر کارگروه گزینش منطقه چهار کشور، گفت: با توجه به وجود قومیت ها و مذاهب مختلف در استان کرمانشاه انتظار داریم که تبصره هایی برای این استان جهت جذب و استخدام افراد در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از استانداری کرمانشاه، غلامرضا شعبانی مدیر هسته گزینش استانداری کرمانشاه و دبیر کارگروه گزینش منطقه چهار کشور، در نشست هم اندیشی گزینشگران استان کرمانشاه که امروز با حضور دبیر هیات عالی گزینش کشور، مدیرکل تعیین صلاحیت هیات عالی، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت کشور و مسئولین گزینش ادارات استان در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه به نوعی در چهارراه فرهنگ، اقوام و مذاهب مختلف قرار گرفته لذا لزوم بازنگری در قانون گزینش برای استان هایی همچون کرمانشاه ضروری است.

 

وی اظهار کرد: کرمانشاه از سویی دارای مردمانی با قومیت های کردی ، ترکی و لکی و از سویی دارای مذاهب مختلف از جمله مسیحی، کلیمی، زردشتی، اهل حق، سنی و شیعه می باشد و همچنین با توجه به همسایگی با کشور عراق از یک موقعیت راهبردی و استراتژیک برخوردار است لذا انتظار داریم که تبصره هایی در قانون گزینش برای استان کرمانشاه جهت جذب و استخدام افراد در نظر گرفته شود.

 

مدیرهسته گزینش استانداری کرمانشاه، تصریح کرد: همچنانکه یک پزشک برای بیماران خود نخسه ای واحد تجویز نمی کند لذا تصویب تبصره هایی برای استان کرمانشاه در قانون گزینش ضروری به نظر می رسد.

 

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن بودجه ای مستقل برای هسته های گزینش شد و گفت: چنانچه به این موضوع توجه شود علاوه بر عدم وابستگی هسته های گزینش می تواند استقلال این هسته ها را نیز به دنبال داشته باشد.

 

شعبانی، در پایان بیان کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در بحث رعایت حقوق قومیت ها و مذاهب و همچنین صحبت های رئیس جمهور در بحث حقوق شهروندی انتظار داریم که در راستای توجه بیشتر به این تاکیدات چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

 

 

نظر شما