شناسهٔ خبر: 17385124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسلیت وزیر خارجه مالزی به ظریف: درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به راستی ضایعه ای بزرگ بود

کوالالامپور- ایرنا – وزیر امور خارجه مالزی در پیامی به دکتر 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را 'به راستی ضایعه ای بزرگ برای دولت و ملت ایران' دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی همچنین در پیام خود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به دکتر ظریف و ملت ایران تسلیت گفت.
در پیام رئیس دستگاه دیپلماسی مالزی خطاب به همتای ایرانی اش آمده است: در نهایت تاسف، از خبر درگذشت حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری اسبق ایران مطلع شدم. درگذشت ناگهانی وی به راستی ضایعه ای بزرگ برای دولت و ملت ایران است.
عنیفه امان با تسلیت درگذشت یار دیرین امام و رهبری به وزیر امور خارجه کشورمان، تصریح مکرد: در این زمان مملو از غم، به دلیل این واقعه، من به همراه دیگر همکاران مالزیایی ام تسلیت خود را به شما و ملت ایران تقدیم می کنیم. لطفا تسلیت صمیمانه و قلبی مرا پذیرا باشید.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه (نوزدهم دی ماه- 8 ژانویه) دار فانی را وداع گفت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1981 میلادی در دوره ای که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و سال 1994 میلادی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی سفر کرد که با استقبال بالای مقام های این کشور جنوب شرق آسیا مواجه شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*

نظر شما