شناسهٔ خبر: 17385054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آزادسازی مناطق «سومر و الساهرون» در شهر موصل

فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» خبر داد که نیروهای واکنش سریع و گردان پنجم پلیس فدرال موفق شدند منطقه‌های «سومر و الساهرون» شهر موصل را آزاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر رشید یار الله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که نیروهای عراقی دو منطقه را در ساحل شرقی شهر موصل آزاد کرده‌اند.

وبگاه خبری «نون» به نقل از یار الله گزارش داد که نیروهای واکنش سریع و گردان پنجم پلیس اتحادیه منطقه «سومر» را آزاد و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهای آن به اهتزاز درآورند.

به گفته این مسئول عراقی، نیروهای واکنش سریع همچنین موفق شدند منطقه «الساهرون» واقع در جنوب ساحل شرقی موصل را آزاد کنند.

فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» همچنین تأکید کرد که عناصر داعش متحمل شکست سنگیین شدند و تلفات بسیار زیادی داشتند.

این دو منطقه در جنوب شرقی موصل قرار دادند. در عین حال، نیروهای عراقی در اطراف دانشگاه موصل نیز با عناصر داعش درگیر هستند. این دانشگاه نیز در بخش شمال شرقی ساحل شرقی موصل قرار دارد. 

بازپسگیری ساحل شرقی موصل سبب خواهد شد که نیروهای عراقی بتوانند حملات خود را به بخش غربی آن آغاز کنند که کاملا در اشغال داعش قرار دارد.

«عبدالوهاب الساعدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز در این زمینه تأکید کرد که نبرد با داعش در ساحل شرقی طی چند روز آتی به پایان خواهد رسید.

الساعدی و سایر مسئولان عراقی پیش‌بینی می‌کنند که نبرد با داعش در بخش غربی ساحل در مقایسه با کرانه شرقی آن بسیار آسانتر خواهد بود.

انتهای پیام/ص

نظر شما