شناسهٔ خبر: 17384975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تنوع سیاسی در مراسم خاکسپاری آیت الله هاشمی نمادی از وحدت امت اسلامی بود

خبرگزاری شبستان:استاندار زنجان گفت: در تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، تمام قشرها با رویکردهای سیاسی حضور داشتند که نمادی از وحدت کامل امت اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز(23 دی) در جلسه شورای اداری استان با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی مسوولیت اجرایی مهم کشور در شورای انقلاب و مجلس خبرگان، رئیس مجلس شورا، ریاست جمهوری، فرماندهی جنگ و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان در طول سی و هشت سال مسوول و پاسخگو بود و در معرض قضاوت مردم قرار داشت، خاطرنشان کرد: ایشان یکی از ارکان اصلی نظام بود و آخرین آزمون آیت الله هاشمی در محضر ملت که نمره 20 بود در انتخابات مجلس خبرگان اخیر بود.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه این مرحوم سند افتخار جمهوری اسلامی است، ادامه داد: جمعیت حاضر در مراسم تشیع ایشان نشان داد که خداوند هر آن کس را بخواهد عزت می دهد و هرآنکه نخواهد را خار می کند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند اراده کرد تا مرحوم آیت الله هاشمی عزیز بمیرد، افزود: تهمت ها و شایعاتی که بر علیه ایشان منتشر می شد که با منتشر شدن محل زندگی ایشان در فضاهای مجازی بسیاری از افراد از این تهمت ها شرمنده شدند.

 

مقام عالی استان زنجان با بیان اینکه ایشان در برابر طوفان هایی که ایجاد می شد سکوت کردند تا از این نظام و رهبری دفاع کند، گفت: خداوند ایشان را با عزت و احترام و کم نظیری نزد خود فراخواند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم ایران قدردان خدمتگزاران خود هستند، ادامه داد: هرمسوولی که با مردم باشد در قلب مردم جای می گیرد و در تشیع پیکر ایشان تمام قشرها با رویکردهای سیاسی بودند و نمادی از وحدت کامل امت اسلامی بودند.

 

درویش امیری افزود: مراسم خاکسپاری ایشان تنوع سلایق سیاسی ایران را به رخ تمام جهانیان کشید و نشان داد می تواند در کنار تفاوت های سیاسی در زیر سایه ولایت فقیه و کنار هم بود و وحدت را حفظ کرد.

 

استاندار زنجان افزود: در دفاع مقدس هرزمان نیاز به اعزام نیرو به جبهه داشتیم آیت الله هاشمی خطبه های آتشین ایراد می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه رحلت ایشان موجب همدلی تمام جناح های سیاسی کشور و اقتدار نظام می شود، افزود: ایشان یار همیشگی و صمیمی امام، رهبری و مردم ایران بود.

 

درویش امیری به انتخابات دوازدهمین دور ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: احکام ناظرین از سوی شورای نگهبان تهیه شده و احکام مجریان از سوی وزارت کشور تهیه شده است.

 

به گفته وی، در استان زنجان احکام و مسوولیت ستاد انتخابات واجرای قانونمند انتخابات انجام شده است و معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان معرفی شدند.

 

مقام عالی استان زنجان ادامه داد: سیاست های کلی انتخابات توسط رهبری براساس بند 110 قانون اساسی نهایی شده به سران سه قوه ابلاغ شده است و آنچه تکلیف قانونی و شرعی ماست دقت عمل در اجرای سیاست های رهبری برای برگزاری انتخابات است.

 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری وزارت کشور و دست اندرکاران به دنبال مشارکت حداکثری و عمومی مردم در این دوره از انتخابات مهم است، گفت: مشارکت مردمی در انتخابات برای عزت و اقتدار نظام لازم است.

 

درویش امیری ادامه داد: باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش شود که در منشور رهبری در خصوص انتخابات به این مهم پرداخته شده است.

 

به گفته استاندار زنجان برای جذب اسناد اعتباری دستگاه هایی که سهم آنان ابلاغ شده نهایت تلاش خود را انجام دهند و درایت جدیدی از سوی مدیران می طلبد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در جامعه قابل ملموس است، افزود: دولت تدبیر و امید توفیق داشت با تشکیل ستاد رونق اقتصادی و کارگروه رفع موانع و تسهیل برای واحدهای تولیدی در استان زنجان از رشد بیکاری جلوگیری کرد.

 

به گفته مقام عالی استان با راهکارهای ایجاد شده در استان، 6 هزار شغل متزلزل تثبیت و 3 هزار شغل جدید در سال جاری فراهم شد.

 

استاندار زنجان خطاب به مدیران اجرایی دستگاها خواستار ایجاد افق جدید برای اشتغال و سرمایه گذاری شد و گفت: روش های گذشته جواب نمی دهد و باید دریچه های جدیدی برای خارج شدن از رکود اقتصادی باز کنیم.

 

وی خواستار ایجاد افق جدید برای اشتغال و سرمایه گذاری در استان شد، افزود:  متاسفانه برخی از مدیران قدرت تصیم گیری در این راستا را ندارند و مشکلات را به تهران ارجاع می دهند.

 

درویش امیری، هدایت، نظارت بر عملکرد دستگاه ها اجرایی محلی، بازرسی از ادارات و ارزشیابی عملکرد مدیران برعهده استانداران و فرمانداران است که مجددا در آغاز به کار دولت به وزارتخانه ها ابلاغ کرده است از اینرو مدیران باید نوآوری داشته باشند.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید در سایه قانون کشور را اداره کرد، افزود: در استان کارگروه و کمیسیون های بسیاری تشکیل می شود که اعضای آن از سوی مرکز تعیین می شود که باید حضور داشته باشند و اگر مدیری احساس می کند حضورش تاثیری ندارد به صورت رسمی اعلام کنند تا به وزارتخانه های مربوطه اعلام شود.

 

وی به حضور منظم مدیران در جلسات تاکید کرد و گفت: باید مدیران به نظم و انظباط و حرمت به دیگران عادت کنند و سعی کنیم تا از بی نظمی در دستگاه ها جلوگیری شود.

 

استاندار زنجان به دهه فجر و فرصت مناسب ایجاد شده برای بیان دستاوردهای نظام اشاه کرد و گفت: از اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از کارنامه انقلاب غافل نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه تمام افتتاح طرح های عمرانی، اشتغالزایی در حوزه های مختلف با محوریت استانداری برنامه ریزی می شود و تلاش کنیم مردم را امیدوارکنیم  اجازه ندهیم امید سی و هشت ساله مردم خدشه دار نشود.

 

این مقام مسوول به تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی به مردم تاکید کرد و با بیان اینکه برخی کمبودها موجود است، اظهار کرد: نباید کمبود منابع بهانه ای برای پاسخگو نبودن به مردم شود.

 

وی تجمع مردم به دلیل مشکلات در مقابل استانداری را زیبنده ندانست و گفت: مدیران باید اقدامات پیشگیرانه انجام داده و مشکلات مردم را به موقع حل کنند تا کار به تجمع نکشد.

 

به گفته استاندار زنجان، در آستانه سال نو قرار داریم از اینرو تلاش کنیم خدمات ما در شان این مردم باشد و دهه فجر باشکوهی در استان برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در آسیب های اجتماعی در رتبه 30 کشور قرار داریم که حاصل رفتار مردم و مسولان هستیم، افزود: در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی استان جزو رتبه های سوم کشوری قرار دارد که نشان از رفتار مناسب  بانک هاست.

 

نظر شما