شناسهٔ خبر: 17384974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد برجسته حوزه علمیه قم:آیت الله هاشمی رفسنجانی فقیهی دانشمند، مفسری روشنفکر و مجاهدی متعهد بود

قم- ایرنا- آیت الله سید محمد سجادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم از آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری به عنوان فقیهی دانشمند، مفسری روشنفکر و مجاهدی متعهد و عزیز یاد کرد و گفت: ایشان فرزند رشید اسلام و حوزه های علمیه و پرورش یافته قرآن کریم بودند و خدمات شایانی به انقلاب و اسلام ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

وی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: دراصطلاح، قرآن کریم هر کسی را مرد نمی داند، بلکه می فرماید: مردانی از مومنان هستند که پای اسلام و قرآن می ایستند و مقاومت می کنند.
وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی از مومنانی بود که با بصیرت، علم و آگاهی این راه را در اول جوانی انتخاب و تا پایان عمر در این مسیر ثابت قدم ایستادند و مصداق بارز مرد قرآنی می باشند.
آیت الله سجادی با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ایشان در زمینه جهاد و مبارزه از سابقون بودند، به همین دلیل نزد قرآن و دین اسلام فضیلت بالایی دارند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: البته ایشان در این مسیر سختی های زیادی را تحمل کردند ولی امام کاظم (ع) می فرمایند: مومنانی که از دنیا می روند فرشتگان و مکان هایی از زمین که آنها در آن خداوند را عبادت می کردند، برآنها گریه می کنند و اگر این مومن، فقیه مجاهد باشد اجر و پاداش آن نزد خداوند متعال بسیار بیشتر است.
وی با اشاره به علاقه آیت الله هاشمی به امام راحل و انقلاب گفت: ایشان نسبت به امام راحل و خاندان امام بسیار اظهار محبت و علاقه می کردند و در روایت آمده اگر کسی بخواهد به پدری احترام کند باید فرزندان ایشان را نیز تکریم کند وآیت الله هاشمی در ارتباط با بیت امام، چنین رویکردی را داشتند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی فرزند اسلام و پرورش یافته قرآن کریم و از مبارزان اولیه قیام اسلامی بودند، قرآن می فرماید: کسانی که قبل از پیروزی و فتح، انفاق و جهاد کردند اجر بیشتری نسبت به کسانی بعد از فتح می آیند، دارند، عده ای بعد از فتح و پیروزی آمدند و در زمان سختی ها با انقلاب نبودند و قطعا کسی که قبل از فتح آمده با کسانی که بعد آمدند در نزد خداوند مساوی نیستند.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی مجاهدی بود که قبل از فتح آمده و برای پیروزی انقلاب جهاد و مبارزه کرده است و بعد از انقلاب نیز از اولین کسانی بود که به جان ایشان سوء قصد شد، در زمان جنگ، حضور شجاعانه در متن جنگ و داخل سنگرها داشت و در عرصه های مختلف انقلاب بسیار خوش درخشید.
وی گفت: به دلیل چنین خدمات و خصلت هایی است که مردم ایران حماسه بزرگ و تاریخی را در تشییع پیکر ایشان رقم زدند و ایشان را با حضور میلیونی به مراد خود رساندند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی الگوی مناسب برای کسانی است که با صداقت می خواهند یک زندگی قرآنی داشته باشند، ایشان مفسر، حافظ و عامل به قرآن کریم بودند.
آیت الله سجادی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید مراقب نفوذی باشیم مساله بسیار دقیقی است، نفوذی تنها مربوط به آمریکا و انگلیس نیست بلکه کسانی که هیچ نسبتی با امام نداشته و بخواهند در بدنه نظام نفوذ کنند خطر آنها کمتر از آمریکا و انگلیس نیست.
وی ادامه داد: کسانی که انقلاب، جمهوری اسلامی و وارد شدن به سیاست را قبول ندارند نباید در بدنه نظام باشند و این خطر است و رهبر معظم انقلاب به درستی در مورد نفوذ هشدار داده که از جنبه های مختلف باید منویات ایشان پیگیر شود.
وی ادامه داد: مصیبت فقدان این بزرگ مرد تاریخ معاصر وعالم فقیه مجاهد که افتخار حوزه علمیه می باشد و حوزه ها باید به چنین شخصیتی افتخار کنند را به امام زمان (عج) و به یار و همسنگر دیرینه ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی که نزدیک به 60 سال همکار و همفکر بودند، تسلیت می گویم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری یکشنبه گذشته ( 19 دی ماه جاری ) در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حضور میلیونی مردم عزادار ایران اسلامی از دانشگاه تهران تشییع و در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی به خاک سپرده شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما