شناسهٔ خبر: 17384941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مروری بر مطالب مطبوعات محلی استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- آب زاینده رود به تمام کشاورزان شرق اصفهان می رسد، کارگران بی گناهند،تک هکری، پاتک پلیسی و دستگیری یکی از سرشبکه های منافقین در اصفهان از مهمترین مطالب روزنامه های امروز پنجشنبه در استان اصفهان بود.

صاحب‌خبر -

روزنامه اصفهان امروز در مطلبی به نقل از رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان نوشت: در صورت عدم برداشت در بالادست آب زاینده رود به تمام کشاورزان شرق اصفهان می رسد.
حسن محسنی با اشاره به بازگشایی آب زاینده رود در هفته آینده، افزود: می دانیم آب به اندازه ای نیست که کشاورزان همه کشت خود را انجام دهند .
محسنی با بیان اینکه نسبت به سالهای قبل آب کمتری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، گفت: با توجه به شرایط موجود و تشدید خشکسالی همین میزان آب هم غنیمت است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: 30 درصد واحدهای تولیدی اصفهان در رکود کامل قرار دارند.
رسول زرگرپور یکی از وظایف و اهداف دولت ها را معاش و اقتصاد مردم جامعه خواند و افزود: مسائل اقتصادی امروز بعنوان اصلی ترین مسئله جامعه مطرح است و دولت توانسته نرخ تورم را از 45 درصد به 7.6 درصد برساند.
وی با بیان اینکه کاهش تورم به معنی کاهش قیمت اجناس نیست، افزود: دولت هنوز نتوانسته رکود سنواتی را به رونق کامل تبدیل کند اما شروع آن قابل مشاهده است.
این روزنامه در مطلبی از قول مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان نوشت: بالاترین قیمت قبور در آرامستان باغ رضوان سه میلیون و 400 هزار تومان است در حالیکه قیمت قبور همجوار با امامزاده ها به چند میلیون تومان هم می رسد.
محمد پرورش افزود: قیمت قبور در باغ رضوان از 200 هزار تومان تا 3 میلیون و 400 هزار تومان است که خدمات دفن و ارزش افزوده به آن اضافه می شود اما سایر آرامستانهای شهر از لحاظ قیمت زیر نظر شهرداری اصفهان نیستند.
روزنامه اصفهان زیبا با انتخاب' تک هکری، پاتک پلیسی' به عنوان تیتر نخست، در مطلبی به نقل از رییس پلیس فتای استان اصفهان نوشت: 27 درصد هکرهای شناسایی شده توسط پلیس فتای استان، اصفهانی بوده اند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: حدود 27 درصد هکرهای شناسایی شده در کشور طی طرح رصد هکرهای پلیس فتای اصفهان، اصفهانی بوده اند، «در این طرح 66 هکر شناسایی شدند، از این تعداد 18 نفر در استان اصفهان بودند که توسط فتای اصفهان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
این روزنامه در مطلبی به نقل از معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان نوشت: آماده تفویض اختیار به بخش خصوصی هستیم.
محسن یارمحمدیان با اعلام آمادگی برای دادن اختیارات بیشتر به تشکل ها و انجمن های گردشگری، اتحادیه های صنفی را نمونه تخصیص چنین اختیاراتی برشمرد و افزود: همانگونه که اکنون برای اخذ پروانه کسب و یا بطلان آن اتحادیه های صنوف گوناگون نقش ایفا می کنند و نیازی به حضور در سازمان صنعت معدن و تجارت نیست، سازمان میراث فرهنگی هم می تواند به تشکل های غیر دولتی گردشگری اختیارات گسنرده تری تفویض کند.
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی به بررسی ابعاد مختلف مشکلات کارگران پلی اکریل اصفهان پرداخت و نوشت: کارگران بی گناهند.
این روزنامه اصلی ترین مشکل کارگران این شرکت را عدم دریافت حقوق خود در 6 - 7 ماه اخیر عنوان کرد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل راه آهن اصفهان با اشاره به احداث پروژه ملی خط دوم راه آهن بافق- میبد- زرین شهر با توان حمل بار محوری30 تن در کشور نوشت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی و فعالیت همزمان پنج پیمانکار در دست اجراست.
حسن ماسوری افزود: احداث این پروژه بطول 480 کیلومتر بعنوان نخستین خط با توان حمل بار محوری به میزان 30 تن در کشور در دست اجراست که تمامی پل های بتنی - فلزی و دو منظوره این پروژه نیز با ظرفیت حمل بار محوری 30 تن ساخته می شود.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی با اشاره به دستگیری یکی از سرشبکه های منافقین در اصفهان نوشت: یکی از سرشبکه های اصلی منافقین که به منظور ایجاد اغتشاش در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد کشور شده بود، در اصفهان دستگیر شد.
این روزنامه نوشت: یکی از ماموریت های اصلی این فرد سازماندهی جهت ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت الله هاشمی در تهران بوده که در اطراف سی و سه پل دستگیر شده است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان نوشت: پیش بینی می کردیم که در زمستان امسال بارش مناسبی داشته باشیم اما تا کنون میزان بارش های تجمعی سال قبل نسبت به سال جاری بیشتر بوده است.
حسن خدابخش افزود: پیش بینی کرده بودیم که بارش ها در زمستان سال جاری بالاتر از نرمال و نرمال خواهد بود که این موضوع در ابتدای دیماه سال جاری محقق شد و تا پایان دی نیز بارش مناسبی نخواهیم داشت.
وی افزود: پیش بینی می شود اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه بارش مناسبی بر روی استان اتفاق بیافتد و بارش ها از این به بعد به ویژه در مناطق غربی به شکل برف خواهد بود.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انفجار شدید در یک منزل مسکونی در زینبیه، نوشت: در اثر انفجار در منزل مسکونی در خیابان زینبیه مالک این منزل به شدت مصدوم شد و خسارات گسترده ای به منازل اطراف وارد شد.
بهزاد بزرگزاد افزود: شش منزل مسکونی همجوار این خانه دچار تخریب 50 تا 80 درصدی شده و شیشه های 19 منزل دیگر به شعاع 150 متری این حادثه خرد شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما