شناسهٔ خبر: 17384903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد

توسعه فضاهای سبز در استان البرز/ مشارکت مردم در حفظ فضاهای سبز از مهمترین اولویت‌ها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر توسعه فضاهای سبز در استان البرز تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم در حفظ فضاهای سبز از مهمترین اولویت‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیز اکبریان ظهر امروز در نشست کمیته حفظ محیط زیست اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌هایی که باید در استان البرز به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشیم،‌ توسعه فضاهای سبز و حفظ آن است.

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش شود تا در توسعه فضاهای سبز در این استان به ویژه مناطق محروم اقدامات اساسی را انجام دهیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه در احداث فضاهای سبز باید استانداردها رعایت شود، افزود: حفظ این فضاها یکی از مهمترین مسائلی است که باید توسط شهروندان به صورت اساسی رعایت شود.

اکبریان تأکید کرد: بسیاری از مناطق در استان البرز با کمبود فضاهای سبز مواجه است، لذا لازم است تا اولویت خود را بر اساس ایجاد و احداث فضاهای سبز در این گونه مناطق متمرکز نماییم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز و احداث پارک و بوستان می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد خاطرنشان کرد: در این راستا مردم باید با استفاده درست از این فضاها در حفظ آن کوشا باشند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: با تخریب فضاهای سبز علاوه بر صدمات به محیط زیست، خسارات جبران‌ناپذیر دیگری به محیط زیست وارد می‌کند که جبران آنها در برخی از موارد امکان‌پذیر نیست.

اکبریان با تأکید بر اینکه با توسعه فضاهای سبز می‌توانیم چهره شهر را نیز شاداب کنیم، ‌اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به سمت استانداردهای ایجاد فضاهای سبز پیش رفته و عقب‌ماندگی‌ها را در این زمینه جبران کنیم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به یکی از مهمترین مسائلی که امروز محیط زیست را تهدید می‌کند، اشاره کرد و افزود: وجود صنایع آلاینده از مهمترین منابعی بوده که محیط زیست و هوای استان را مورد تهدید قرار داده است.

این مسؤول تصریح کرد: آلودگی‌های صنعتی از مهمترین آلودگی‌های زیست محیطی است که صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رسیدن به استانداردهای زیست محیطی نیازمند همکاری و مساعدت همه دستگاه‌هاست، افزود: برای رفع مشکلات زیست محیطی همه دستگاه‌ها باید از توان و ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا بتوانیم شهری سالم و به دور از آلایندگی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/2302/ب30

برچسب‌ها:

نظر شما