شناسهٔ خبر: 17384784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آیت الله هاشمی مرد جنگ در شرایط سخت/ مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی عامل انسجام در کشور شد

خبرگزاری شبستان: مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه دل در گرو انقلاب داشتند که حتی مرگشان هم عامل انسجام در کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسالام والمسلمین محمود رستگاری، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (23 دی) در مجلس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مصلی گرگان برگزار شده بود، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر آثار تاریخی علمی و سیاسی که دارند صاحب دو تفسیر گرانسنگ که یکی راهنما که 20 جلد است و دیگری تفسیر فرهنگ قرآن که 34 جلد است.

 

وی با اشاره به اینکه مخاطب خداوند متعال در قرآن انسان است، افزود: وقتی آیاتی در مورد انسان بررسی می کنیم می بیینم که خدای بزرگ شخصیت دو نوع انسان را به تصویر می کشد که یکی ساعد و دیگری ساقط است.

 

حجت الاسلام رستگاری اظهارداشت: عمل صالح و عقیده پاک از جمله عوامل سعود و رافت انسان است، وقتی قرآن چهره منافقان را معرفی می کند اینها در یک فتنه ای ساقط شدن و جهنم بر آن احاطه دارد.

 

وی تصریح کرد: انسان مومن به خاطر عملکرد درستشان دارای درجه ای هستند که این درجات به وسیله اعمال صالح به دست خواهد آمد.

 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مومنان کسانی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان آوردند و شکی برای آن پیدا نمی شود و در مسیر ایمان و عمل اهل جهاد و تلاش هستند و آنان جزو ایثارگران و مجاهدان هستند که با جان و مال خود در راه خدا  تلاش می کنند.

 

وی با بیان اینکه مومنان اهل صداقت و راستگویی هستند، افزود: آنان زندگیشان قرآنی و وحیانی است و طبق معارف قرآن حرکت می کنند و برخدا تکیه می کنند و توکل، توسل و ارتباطشان با خدا است.

 

حجت الاسلام رستگاری اظهارداشت: کسی می خواهد اهل ایثار و اخلاص و جهاد باشد باید اول دلش مملو از خدا باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: ایشان اهل تلاش و مبارزه بودند، مردی بود در حیات خودش متوکل و ذاکر بود.

 

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن زمانی که در زندان زیر شکنجنه های ساواک بود هیچ اعترافی نکرد و مطلبی نگفت و کسی را گرفتار نکرد و این نشاندهنده این بود که همیشه به یاد خدا است اهل اندیشه و تفکر بود.

 

وی افزود: ایشان فرزند اسلام و امام بود و با تاسی به مولایش حضرت علی در عرصه های مختلف ورود پیدا می کرد.

 

حجت الاسلام رستگاری با اشاره به اینکه او مرد جنگ در شرایط سخت بود، اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه دل در گرو انقلاب داشتند که حتی مرگشان هم عامل انسجام در کشور بود.

 

نظر شما