شناسهٔ خبر: 17384740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی :

آیت الله هاشمی به پیمان خود در اعتلای اسلام، نظام و کشور پایبند ماند

مشهد – ایرنا – استاندار خراسان رضوی گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظه حیات خود به عهد و پیمان خود برای اعتلای اسلام ، انقلاب ، نظام اسلامی و کشور پایدار و استوار ماند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر و نمونه کشوری و استانی بخش کشاورزی خراسان رضوی افزود : این مبارز انقلابی در طول سال های مبارزه در دهه 40 و 50 پشتیبانی برای همه مبارزان بود و 4 سال از عمرش را در زندان های شاه سپری و بیشترین شکنجه ها را تحمل کرد و در پیروزی انقلاب و ساماندهی تجمعات و راهپیمایی های قبل انقلاب نقشی اساسی داشت.
وی افزود : آن مرحوم بعد از پیروزی انقلاب هم در شورای انقلاب و مسئولیت های متعددی همواره منشاء اثر و خیر و برکت بود و در جنگ به عنوان فرماندهی مدبر ومدیری با جسارت، در موقعیت های بسیار دشوار تصمیمات بسیار شجاعانه و سختی اتخاذ کرد.
وی گفت : جنگی که در یک سو ایران اسلامی با تحریم ها و تنگناهای بسیار و در طرف دیگر بیش از 30 کشور در کنار رژیم صدامکه همه گونه کمک وحمایت می شد، نیازمند مدیری مدبر و استراتژیستی زیرک بود که آیت الله هاشمی همه این ویژگی ها را داشت .
رشیدیان تصریح کرد : آیت الله هاشمی بعد از جنگ هم اقدامات بسیار بزرگی انجام داد و یادگارهای بسیاری از خود در آبادانی این سرزمین به جای گذاشت و مسیری روشن را برای پیشرفت این سرزمین باز کرد .
وی با بیان اینکه او هر گز فراموش نکردند که یک کشاورز زاده است، گفت : در مقابل کشاورزان بسیار متواضع بود و با اقتدا به امیر المومنین علی (ع) به شیوه آن حضرت در مقابل مردم رقیق القلب ونرم بود.
وی با بیان اینکه این پیروان راستین امیر مومنان (ع) برای ما الگو بوده وهستند ، افزود : او در مقابل تهمت ها و بدگویی هال و بدخواهی ها صبور بود و در عین حال در تمامی مراحل حریت و آزادگی خود را حفظ کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت :هر جایی که احساس می کرد مطلبی را باید بگوید حتی اگر با نظر امام (ره) به ظاهر مغایرت هایی داشت بیان می کرد و
رهبرمعظم انقلاب هم اشاره کردند که در عین برخی اختلافات نظرها،‌ هاشمی برادری همرزم و بزرگ بود.
وی اضافه کرد : اینک که این بزرگ مرد در میان ما نیست باید در خاطرمان بماند که بزرگان را به راحتی زیر پا نگذاشته و با تهمت ، بدگویی و افترا دل آنان را به درد نیاوریم زیرا زمانه گذراست و باید همه در محضر حق پاسخگو باشیم .

*در سال اقتصاد مقاومتی 'فعل ما می توانیم 'را صرف کردیم
استاندار در ادامه این نشست یا یادآوری نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل افزود : در این سال ثابت کردیم که اقتصاد مقاومتی توسط مردم و تولید کنندگان وکشاورزان محقق می شود و' فعل ما می توانیم' را صرف کردیم.
وی با اشاره به کاهش 50 درصدی بارش ها و روان آبها در سال گذشته گفت: در نتیجه تلاش کشاورزان و مدیریت صحیح و اصولی بخش و حمایت های وزارت جهاد کشاورزی، نه تنها نیاز کشورتامین شد بلکه زمینه افزایش صادرات تولیدات این بخش هم فراهم شد.
رشیدیان عنوان کرد: امروز افتخار دولت یازدهم در بخش های مختلف آن است که تلاش کرده تا همراه وهمگام با تولید کنندگان قدم بردارند و کار و اقدام اصلی را فعالان عرصه تولید انجام می دهند و قهرمانان اصلی این عرصه هستند.
وی با اشاره به قولی از رسول مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه عبادت 10 جزء دارد که 9 بخش آن کار و تلاش برای کسب روزی حلال است ، افزود : چه تلاشی ارزشمندتر از آن که تولید کنندگان برای تولید و تامین غذای کشور و نیازهای راهبردی این سرزمین انجام می دهن، زیراکشوری که نتواند نیازهای راهبردی خود را تامین کند در واقع نمی تواند الفبای استقلال را صرف کند.
وی کسب 13 عنوان نمونه ملی توسط کشاورزان استان در کشور را افتخار و آبروی استان و ایران خواند و افزود : تلاش های جهاد کشاورزی در این حوزه ارزشمند است زیرا با وجود مشکلات و کمبودها اعم از سرما و کمبود منابع آبی، خسارات ناشی از سیلاب ها و خشکی، با حمایت های متخصصانه و به موقع و خوب وزارتخانه قدم های جدی برای توسعه کشاورزی در استان برداشته شد و موفقیت های خوبی در کشور حاصل شد .
وی با اشاره مشکل کمبود آب استان گفت: تلاش بر آن است در راستای ارتقا بهره وری آب در استان گام های موثری برداشته شود .
وی افزود : همچنین با تلاش و حمایت دستگاه های دولتی زنجیره تولید را به نحوی که بیشترین سود را برای تولید کننده داشته باشد ساماندهی کرده تا بیشترین انتفاع حاصل از تولید به تولید کنندگان برسد.
وی اظهار کرد: در حوزه جبران خسارت های سرما نیز اقدامات خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه در حال انجام است.
در سی و دومین دوره معرفی و تجلیل از تولید کنندکان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی خراسان رضوی از 13 نمونه ملی و 75 نمونه استانی تقدیر شد.
خراسان رضوی برای دومین سال متوالی با دارا بودن بیشترین تولید کننده نمونه کشوری بخش کشاورزی اعم از زراعی ، باغی ، دامی و طیور و شیلات رتبه نخست را در میان استان های کشور به خود اختصاص داد.
1906/ 6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** منتشر کننده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما