شناسهٔ خبر: 17384334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش خبر داد

حضور 40 کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان کشورهای مسلمان با هدف تقریب مذاهب و مبارزه با افراط‌گرایی با حضور 40 کشور در تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مسیب‌زاده صبح امروز در دوره آموزشی طرح مبین در خراسان جنوبی اظهار کرد: این مسابقات از 30 فروردین‌ماه سال آینده در تهران آغاز می‌شود و تا ششم اردیبهشت‌ماه 96 ادامه دارد.

وی با اشاره به احیای 750 دارالقرآن در کشور تصریح کرد: از ابتدای آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 15 دارالقرآن در خراسان جنوبی راه‌اندازی و احیا شده است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: سه اصل مدرسه‌محوری، فراگیری و اثربخشی فعالیت‌ها و مشارکت‌پذیری در طرح مبین وجود دارد.

مسیب‌زاده با اشاره به کسب رتبه برتر کشور توسط وزارت آموزش و پرورش در فعالیت‌های نماز افزود: در حال حاضر در 107 هزار آموزشگاه کشور نماز جماعت داریم که 20 هزار نماز جماعت با حضور ائمه جماعات روحانی و مابقی توسط همکاران فرهنگی اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه 125 مدرسه یک نفره در کشور فعال است، گفت: بیش‌ از 15 هزار مدرسه زیر 10 نفر دانش‌آموز در سطح کشور فعالیت می‌کنند که این خود گواه تلاش آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای 6 طرح ملی در سه محور قرآن، نماز و عترت یادآور شد: در سال تحصیلی جاری بیش‌ از دو هزار دانش‌آموز پسر دوره اول متوسطه رسیدن به سن تکلیف خود را در محضر رهبر انقلاب جشن گرفتند.

مسیب‌زاده به حفظ موضوعی قرآن کریم به عنوان محوری‌ترین بخش آموزش قرآن در مدارس کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بالاترین تبلیغ در اقامه نماز حضور در نماز جماعت است.

وی با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان کشورهای مسلمان با هدف تقریب مذاهب و مبارزه با افراط‌گرایی با حضور 40 کشور در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69027/ز30

نظر شما