شناسهٔ خبر: 17383870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه آستانه اشرفیه:

آیت الله هاشمی رفسنجانی عمرش را صرف ملت و نظام کرد

R7877/P1377/S6,71/CT11

امام جمعه آستانه اشرفیه آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از یاوران صدیق و صمیمی امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که بیش از ۶۰ سال از عمر پربرکت خود را صرف این ملت و نظام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ساجدی صبح امروز در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در گلزار شهدای فومن برگزار شد ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و ملت ایران اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر با عزت خود را در راه اعتلای امت اسلامی گذراند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از یاوران صدیق و صمیمی امام(ره) و مقام معظم رهبری بود گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از 60 سال از عمر پربرکت خود را صرف این ملت و نظام کرد که برای آیندگان جز عظمت و عزت برای ایران و امت اسلامی نخواهد بود.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه نقش آیت الله هاشمی در انقلاب برجسته و متمایز است تصریح کرد: این تمایز حتی برای دشمنان انقلاب و مخالفان نظام انکارناپذیر است.

ساجدی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان تبعید حضرت امام(ره) یکی از رهبران انقلاب و پشتیبان نیروهای انقلابی وخانواده‌های زندانیان درکشور بود افزود: آیت الله هاشمی جزء اولین کسانی بود که از سوی حضرت امام(ره) در شورای انقلاب عضویت داشت و این نشان دهنده اعتماد حضرت امام(ره) به ایشان بود.

وی به ترور آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: امام(ره) پس از ترور آقای هاشمی پیامی صادر کردند و اشاره داشتند دشمنان نمی‌خواستند هاشمی را بزنند؛ آنها می‌خواستند انقلاب اسلامی را ترور کنند.

ساجدی با بیان اینکه دغدغه آیت‌الله هاشمی آبادانی و بالندگی ایران بود افزود: در زمان جنگ ساعت‌ها برق خانه‌ها و کارخانجات و مراکز صنعتی قطع می‌شد و وی چنان زیرساخت‌ها را بعد از جنگ مهیا کرد که ما نفهمیدیم کی مشکل برق کشور حل شد تا جایی که برق را صادر نیز می‌کردیم.

وی با اعلام اینکه آیت الله هاشمی یکی ازیاران موثر و بازوان اصلی حضرت امام(ره) بود گفت: اگر کسانی مثل آیت الله هاشمی در زمان قبل و بعد از انقلاب همراه امام(ره) نبودند حضرت امام(ره) باچه کسانی می‌خواست آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را محقق کند؟

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به سخنان آیت الله هاشمی که گفت در برابر عملکرد جمهوری اسلامی در ناکارآمدی‌ها یکی از افرادی که باید پاسخگو باشد من هستم افزود: ثبات و بالندگی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران که ثمره انقلاب بود از آرزوهای هاشمی رفسنجانی بود.

انتهای پیام/

نظر شما