شناسهٔ خبر: 17383637 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دندانپزشک عمومی مطرح کرد

نحوه استفاده صحیح دهان شویه‌ها/ علت بروز بوی بد دهان چیست؟

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران گفت: این طرز استفاده از دهان شویه که بلافاصله بعد از مصرف آن را از دهان تخلیه و دهان را بشوییم بسیار غلط است و تاثیری در بهداشت دهان ندارد بلکه دهان شویه باید به مدت یک ساعت در دهان بماند یا هر ده دقیقه تخلیه و تعویض شود.

صاحب‌خبر -

باقر شهنی زاده در گفت‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: بوی بد دهان می تواند عوامل دهانی و غیر دهانی داشته باشد، از جمله عوامل غیر دهانی می توان به بیماری های گوارشی، عفونت ها سینوسی، عفونت ها ریوی و بلع برعکس اشاره کرد که این افراد باید برای معاینه و درمان به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنند.

رییس انجمن دندان پزشکان عمومی تصریح کرد: در اکثر موارد بوی بد دهان می تواند به دلیل ماندن غذا در بین دندان ها و به وجود آمدن پوسیدگی دندان ها باشد، و در بیشتر مواقع این بو مربوط به پوسیدگی هایی است که امکان تمیز کردن آنها توسط مسواک وجود ندارد، درمان این پوسیدگی ها در مواقعی با جرم گیری و پر کردن صورت می گیرد. همچنین در افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند ماندن مواد غذایی در بین این دندان ها و نشستن دندان های مصنوعی باعث بروز بوی بد دهان می شود. 

شهنی زاده افزود: بیماری های لثه یکی دیگر از علل به وجود آمدن بوی بد دهان هستند به این صورت که، با عقب رفتن لثه ها حفره هایی بین لثه و دندان به جود می آید که این محل نیز گیر غذایی ایجاد کرده و به محلی برای تجمع میکروب ها تبدیل می شود که این میکروب ها باعث بروز بوی بد دهان خواهند شد. این بیماران اگر مشکل پوسیدگی دندانی نداشته باشند برای درمان بیماری لثه باید اقدام کنند که در مواقعی نیز برای درمان نیاز به جراحی دارند.

این دندان پزشک عمومی بیان کرد: دهان شویه هایی که در این مواقع تجویز می شود خاصیت کشتن میکروب ها را ندارد بلکه خاصیت پیشگیری کننده دارند. این طرز استفاده از دهان شویه که بلافاصله بعد از مصرف آن را از دهان تخلیه و دهان را بشوییم بسیار غلط است و تاثیری در بهداشت دهان ندارد بلکه دهان شویه باید به مدت یک ساعت در دهان بماند یا هر ده دقیقه تخلیه و تعویض شود.

انتهای پیام/

نظر شما