شناسهٔ خبر: 17383591 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می شویم

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته گفت: در گام نخست برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه آماده می‌شویم.

صاحب‌خبر -
برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می شویمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ هادی رضایی درباره نخستین اقداماتش پس از انتصاب به عنوان مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته گفت: قهرمانی اخیر تیم ملی والیبال نشسته آقایان در بازی های پارالمپیک و نیز کسب مقام پنجم توسط بانوان که با توجه به نخستین حضورشان مقامی شایسته بود، در نظر داریم در آینده ای نزدیک تیم های ملی جوانان و بزرگسالان تشکیل شود و پشتوانه سازی برای تیم های ملی نیز صورت گیرد.
وی افزود: در گام نخست تعدادی از بازیکنان، اعم از بازیکنان ملی پوش قدیمی و همین طور بازیکنان جوان و جدید که از خلال بازی های قهرمانی کشور و لیگ های باشگاهی شناسایی می شوند، به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و در فضای رقابتی ایجاد شده، بهترین بازیکنان برای تشکیل تیم های ملی خوب و در شان جمهوری اسلامی ایران، انتخاب می شوند.
رضایی گفت: تشکیل تیم های ملی و برگزاری اردو در آینده ی نزدیک و پیش از ورود به سال جدید اتفاق می افتد و برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که تیر ماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می شود، آماده می شویم.
وی افزود: این مسابقات که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود و با توجه به اینکه سهمیه ی مسابقات جهانی هلند 2018 و نیز بازی های پاراآسیایی جاکارتا از این مسابقات بدست می آید، برای ما حائز اهمیت است. 
رضایی ادامه داد: البته تیم والیبال نشسته آقایان ایران این سهمیه را بدست آورده و تنها دو کشور دیگر در بخش آقایان برای بدست آوردن این سهمیه تلاش می کنند. در بانوان نیز تیم چین این سهمیه را کسب کرده و دو کشور دیگر شانس کسب مجوز ورودی این مسابقات را خواهند داشت.
وی گفت: هدف اصلی برای ما داشتن تیم ملی قوی در بخش آقایان و بانوان است. مسابقات قهرمانی کشور و لیگ های باشگاهی فرصت خوبی است که کارشناسان ما بازیکنان را رصد کنند و هر بازیکنی، صرف نظر از اینکه ملی پوش بوده است یا خیر، چنانچه عملکرد قابل توجهی داشته باشد، برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد و با حضور بازیکنان برگزیده، تمرینات را آغاز می کنیم تا در فضایی رقابتی، در نهایت بهترین ها برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی انتخاب شوند.
مدیر تیم های ملی والیبال نشسته افزود: تا آخر سال جاری یک برنامه ی استعداد یابی برای بازیکنان خانم و آقا خواهیم داشت که از میان برگزیدگان این برنامه نیز نفرات جدیدی به چرخه ی تیم ملی افزوده می شوند.
رضایی درباره تغییرات در کادر فنی تیم ملی گفت: در نظر داریم برای ارج نهادن به زحمات مربیان شهرستانی که در طول سال برای تیم های خود زحمت می کشند، از تجربیات آنها در تیم ملی نیز استفاده کنیم و به همین منظور تعداد بیشتری از مربیان شهرستانی به اردو ها دعوت می شوند.
وی افزود: به صورت کلی قصد حذف کردن بازیکن یا مربی را نداریم و هدف عمده ی ما استفاده از مربیان بیشتر و نیز بازیکنان آماده تر در رده های ملی است و بازیکنانی که انگیزه ی بیشتری دارند و برای تمریناتشان زمان می گذراند، در اولویت خواهند بود.
مدیر تیم های ملی والیبال نشسته گفت: رویداد دیگری که پیش رو داریم، پنجمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال نشسته جهان است که 11 تا 16 اردیبهشت به میزبانی تبریز و در بخش آقایان برگزار خواهد شد. البته به دلیل اینکه به تازگی وارد سال جدید میلادی شده ایم، هنوز تقویم کاملی از رویدادهای والیبال نشسته سال 2017 منتشر شده و در صورت حضور در مسابقات برون مرزی، این مساله را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما