شناسهٔ خبر: 17383540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

آیت الله هاشمی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ و دوراندیش بود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود و به دور از جریان های پوپولیستی و عوام زدگی در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده در مراسم گرامیداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح چهارشنبه با حضور آحاد شهروندان، علما و مدیران شهرستانی برای ارج نهادن به خدمات این عالم مجتهد در مسندهای مختلف انقلابی و حکومتی نظام جمهوری اسلامی در شهرستان کامیاران برگزار شد، ضمن تسلیت فقدان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: سخن گفتن در باب فضائل و فعالیت های این مرد بزرگ نیاز به مدتها زمان دارد؛ زیرا وی سال ها در حلقه یاران اصلی انقلاب حضور داشته و از عوامل توسعه و اتحاد ملی بوده اند.

وی افزود: با رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در کشوراتحاد ایجاد شد و مردم با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر ایشان و نیز مراسم هایی که امروز در اقصی نقاط کشور برگزار می شود، نشان دادند که یاد وخاطره بزرگان مملکت و این شخصیت بزرگ را گرامی می دارند.

وی به سخنان رهبری درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد وگفت: مقام معظم رهبری به خوبی زاویه های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را تبیین کردند و فرمودند که ایشان در زمان شاه از مبارزان صف اول بود و کارهای ایشان در زمان انقلاب روشن و مبرهن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ویژگی های شخصیتی و سیاسی آیت الله رفسنجانی را ستود و اظهار داشت: ویژگی های این عالم دین و سیاست باید سرلوحه دیگران قرار گیرد، ایشان دهها سال برای کشور کارکردند و اخلاص و اراده ای فوق العاده برای توسعه کشور داشتند  و هیچگاه اصل نظام را نادیده نگرفته و مطیع تصمیم رهبری و ولی امر بود.

نصراللهی زاده تشریح کرد: آیت الله رفسنجانی به عشق ایران شکنجه های ساواک را تحمل کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حلقه نزدیکان اما م و رهبری قرار گرفت؛ وی شخصیتی سیاسی، علمی و دینی بود و در مراحل مختلف با سیاست های خاص خود در راه پیشرفت، توسعه و اتحاد ملی گام برداشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ بود، ایشان نماد دوراندیشی و اصلاح بسترهای حکومتی در دراز مدت بود و به دور از جریان های پوپو لیستی و عوام زدگی  در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.

نصراللهی زاده در ادامه  سخنان خود ضمن بیان مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ایشان از طرف امام فرماندهی جنگ را بر عهده داشت  و به مانند یک سرباز در همه جبهه ها حضور داشت و وقتی که درک کرد، جنگ کشور را به سوی مشکلات بیشتر می برد از امام خواست که آتش بس را قبول نماید و ضمن پذیرش مسئولیت این پیشنهاد، درایت و دوراندیشی خود را به اثبات رساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله هاشمی در جایگاه رییس جمهور شروع به بازسازی زیربنایی کشورکرد و با تخصیص منابع لازم ساختارهای کشور را توسعه داد و با درک درست، زیرساخت ها را ساخت و به حق به سردارسازندگی مشهور شد.

نصرالهی زاده در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد : راه هاشمی یعنی مسیر اعتدال و عقلانیت و پیشرفت و توسعه کشور تداوم یابد.

نظر شما