شناسهٔ خبر: 17383015 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در مراسم تشییع استاد شریعتمداری عنوان شد؛

حداد عادل: دکتر شریعتمداری هیچ توقعی از انقلاب نداشت

71568

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان اینکه دکتر شریعتمداری فعالیت علمی را در کنار مبارزات سیاسی انجام می‌داد، گفت: او به عنوان یک متخصص تعلیم و تربیت و دانشگاهی آمریکا دیده در خدمت انقلاب بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر غلامعلی حداد عادل در مراسم تشییع دو استاد برجسته کشور دکتر شریعتمداری و دکتر ماهیار در دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی در این هفته دو استاد برجسته خود را از دست داد، اظهار کرد: از دوران جوانی در دانشگاه تهران نام دکتر شریعتمداری را شنیده بودم که از جمله اساتید دانشگاهی بود که مبارزه سیاسی را در کنار فعالیت‌های علمی انجام می‌داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که در اوایل انقلاب در تهران اساتید دانشگاه برای کمک به انقلاب جلساتی را برگزار می‌کردند، افزود: شریعتمداری در کسوت استاد تمام، متخصص تعلیم و تربیت، صاحب تالیف و ترجمه و یک دانشگاهی آمریکا دیده با تمام وجود در خدمت انقلاب بود.

وی تصریح کرد: دکتر شریعتمداری زمانی که متوجه شد امام پرچم مبارزه را به دست گرفته با صداقت و سلامت نفس و اعتقاد و ایمان به نهضت امام (ره) پیوست.

حداد عادل با بیان این‌که دکتر شریعتمداری در این چهار دهه با اخلاص تمام آنچه که از دستش بر می‌آمد به ملت تقدیم کرد، افزود: این در حالی بود که هیچ توقعی از انقلاب، امام (ره)، دانشگاه، کشور و مردم نداشت، چرا که خصوصیت بارز او سلامت نفس بود.

انتهای پیام

نظر شما