شناسهٔ خبر: 17382248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تفسیر موضوعی قرآن بزرگترین باقیات و صالحات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه تفسیر موضوعی قرآن بزرگترین باقیات و صالحات هاشمی رفسنجانی بود، گفت: مرحوم هاشمی شخصیت علمی، حوزوی، قرآنی، دیندار روشنفکر و مرد سیاست بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز 23 دی ماه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی که در مصلای ساری برگزار شد، گفت: مجلس ترحیم آیت الله هاشمی در تهران بسیار با شکوه و با جمعیت مردم و خواص برگزار شد و این حضور مردم پیام دارد.

وی افزود: پیام مردم در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این است که علی رغم همه افتراها مردم خدمتگذاران‌شان را می شناسند و به موقع در عرصه‌ها حاضر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه در روزهای اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران یک خدمتگذار صالح را از دست داد، تصریح کرد: این مجلس بزرگداشت برای تشکر و تقدیر از نام و یاد ایشان با حضور همه مسئولان استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مرگ بر سه نوع سفید، سیاه و سرخ است، افزود: از خداوند می خواهیم که در زمانی که همه چهره‌ها سیاه است ما را روسفید کند.

آیت‌الله هاشمی حامی ولی فقیه در روزهای خفقان انقلاب بود

طبرسی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در اوایل روزهای انقلاب که خفقان بوده و کسی جرئت نفس کشیدن نداشت در عرصه انقلاب حاضر بود، اظهار کرد: جز دینداری، خداوحوری و درک موقعیت امام خمینی(ره) چه چیزی موجب شد که امثال هاشمی در انقلاب وارد شوند.

وی با بیان اینکه اکنون حمایت از ولی فقیه شهرت، نان و نام دارد و گرویدن به سوی ولایت فقیه همانند دوره انقلاب با مشقت نیست، افزود: در زمان انقلاب هر کس به سمت ولی فقیه می‌رفت با زندان، شکنجه و تبعید و گرفتاری مواجه بود.

آیت‌الله هاشمی یک دیندار روشنفکر و مرد سیاست بود

نماینده ولی فقیه مازندران تفسیر موضوعی قرآن بزرگترین باقیات و صالحات هاشمی رفسنجانی بود، گفت: وی شخصیت علمی، حوزوی، قرآنی، یک دیندار روشنفکر و مرد سیاست بود.

وی افزود: هاشمی در عرصه سیاست از سال 57 تا قبل از مرگ یک سیاستمدار دیندار بوده و ایشان در مقاطع مهم تاریخ انقلاب در شرایط اضطراب و نگرانی با تیزهوشی و فهم تصمیم‌گیر شجاعی بود.

طبرسی با بیان اینکه افسوس که یاران انقلاب یکی پس از دیگری می‌روند و رهبری تنها شد، گفت: اکنون وظیفه ما وحدت است و هیچ چیزی مانند تفرقه برای این کشور آسیب‌زا نیست و اکنون دشمنان آماده‌اند که یکبار دیگر همچون سال 88 شورش به پا کنند.

وی با بیان اینکه وصیت هاشمی حمایت از رهبری است، افزود: رفاقت 59 ساله رهبری و هاشمی رفسنجانی علی رغم توطئه‌ها پابرجا بود.

نماینده ولی فقیه مازندران گفت: حفظ نظام اسلامی بهترین ابراز همدردی این سانحه سنگین است با حفظ نظام روح هاشمی رفسنجانی که سالها برای آن تلاش کردند شاد خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم رشید بریمانی به مداحی پرداخت.


نظر شما