شناسهٔ خبر: 17382170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفتگوی مدیر اطلاعات ملی آمریکا با ترامپ درباره درز گزارش اطلاعاتی به رسانه‌ها

R1036247/P36446/S8,89,1128/CT10

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت، با دونالد ترامپ درباره درز گزارش اطلاعاتی محرمانه به رسانه‌های خبری مذاکره و گفتگو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد: عصر چهارشنبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا صحبت کردم تا درباره درز گزارش اطلاعاتی محرمانه با وی مذاکره داشته باشم.

این گزارش اطلاعاتی درباره حملات هکری روسیه بوده است که ترامپ روز جمعه آن را دریافت کرده است.

کلاپر افزود: من بر این باور نیستم که جامعه اطلاعاتی آمریکا یک سند امنیتی خصوصی را که ماموران روسی را به داشتن اطلاعات رسواکننده درباره ترامپ، متهم می کند، درز داده باشند.

کاخ کرملین نیز چهارشنبه ادعاهای مربوط به جمع آوری اطلاعات رسواکننده توسط روسیه علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کرد و گفت: این ادعاها تنها با هدف ضربه زدن به روابط مسکو و واشنگتن بوده است.

در نامه منتشر شده توسط بازفید یکی از ماموران اطلاعاتی بازنشسته بریتانیایی به بیان جزئیات ارتباط میان ترامپ و روسیه پرداخته و معتقد است روسیه طی دستکم 5 سال اخیر به کمک و حمایت ترامپ پرداخته است.

البته ترامپ همواره بر ارتباط سازنده با روسیه تاکید داشته و در تازه‌ترین توئیت خود نوشته بود که داشتن رابطه‌ای خوب با روسیه بد نخواهد بود.

وی همچنین نوشت که فقط آدم‌های احمق و نادان ممکن است فکر کنند که رابطه با روسیه بد باشد و اینکه دو کشور آمریکا و روسیه می‌توانند با همکاری یکدیگر مشکلات بزرگ جهانی را حل نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما