شناسهٔ خبر: 17381990 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در حاشیه دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون چوگان؛

سلطانی‌فر: از میزبانی ایران برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان حمایت خواهیم کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: اصل میزبانی ایران از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان مورد حمایت ما است و باید با استفاده از توان بخش خصوصی آن را آبرومندانه برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین» و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر روز گذشته اعضای هیئت رئیسه فدراسیون چوگان به دیدار مسعود سلطانی‌فر رفتند و در مورد مسائل مختلف این رشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر  ورزش و جوانان در این دیدار، که با حضور سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه برگزار شد، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون چوگان را افرادی موثر و توانمند دانست.

سلطانی‌فر ادامه داد: چوگان به دلیل این که با اسب بازی می‌شود، ریشه در فرهنگ مذهبی ما دارد و چون زادگاهش ایران است، در فرهنگ ملی ما نیز جایگاه وی‍ژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایران مهد چوگان است، اظهار داشت: هر کشوری که بنیانگذار و مهد رشته‌ای باشد باید در همه زمینه‌ها سردمدار و پیشرو آن رشته هم باشد.

وزیر ورزش و جوانان فراهم کردن ساز و کار برای ورود بیشتر بخش خصوصی به این رشته را مورد تاکید قرار داد و افزود: ورود بخش خصوصی به چوگان باعث توسعه آن در ایران و دنیا می‌شود و توسعه این رشته توسعه فرهنگ ایرانی را در پی دارد.

وی حمایت و همکاری وزارت ورزش و جوانان از تاسیس مدرسه‌های چوگان را اعلام کرد و خبر داد: ثبت جهانی این رشته به عنوان میراث جهانی برای ورزش ایران در مراحل نهایی و تکمیلی قرار دارد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: باید از توان سایر نهادها به خصوص امکانات و فضاهای ارتش و نیروهای مسلح در این رشته استفاده شود.

وی همچنین در خصوص میزبانی ایران از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان در تیر ماه 96 گفت: اصل این میزبانی مورد حمایت ما است و باید با استفاده از توان بخش خصوصی آن را آبرومندانه برگزار کنیم.

در این دیدار گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان، گزارشی از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آتی این فدراسیون را ارائه داد و از توجه وزیر ورزش و جوانان به این رشته در سمت قبلی و فعلی خود ابراز خرسندی کرد.

نظر شما