شناسهٔ خبر: 17379395 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بحران در لیگ برتر والیبال

یک فصـل پرحاشیه

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال که 10 مهر 1395 برگزار شد، گفته بود: امیدوارم لیگ 95 وسیله‌ای برای تقویت تیم ملی باشد. سازمان لیگ در فصل آینده به هیچ عنوان برای تیم‌هایی که به تعهدات مالی خود عمل نکرده باشند، کارت بازی نخواهد داد و به این خاطر متوسل شدن به نمایندگان مجلس یا فرماندار برای دادن مهلت بیشتر بی‌فایده خواهد بود. به‌نظر ما برگزاری یک لیگ توانمند با هشت تیم خیلی بهتر از یک لیگ 12 تیمی مشکل‌دار است.

صاحب‌خبر -

لیگ سال 95، یک لیگ فراموش‌نشدنی در تاریخ والیبال ایران خواهد بود؛ سالی که در آن، سازمان لیگ، تیم‌های صالحین ورامین و پارسه تهران را از لیگ اخراج کرد، اما این تصمیم در هر دو بار توسط فدراسیون وتو شد و این تیم‌ها به لیگ برگشتند. جریان تیم پارسه اما کمی پیچیده‌تر بود. سازمان لیگ فدراسیون والیبال با توجه به این که باشگاه پارسه به تعهدات خود برای پرداخت قرارداد بازیکنان و کادر فنی این تیم اقدامی نکرده بود، برابر مفاد بند 7ــ27 آیین‌نامه سازمان لیگ، پارسه تهران را از لیگ برتر مردان حذف کرد. مهرعلی باران‌چشمه، رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح بلافاصله به دفتر رئیس فدراسیون والیبال رفت و از داورزنی چند روز فرصت خواست. این فرصت در حالی به پارسه داده شد که سرمربی و برخی بازیکنان این تیم طبق قانون بازیکنان آزاد، تیم آینده خود را نیز انتخاب کرده بودند.

دست‌آخر، مدیرانی که در طول یک نیم‌فصل پولی به بازیکنان خود نداده بودند، در مدت مقرر شده هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و فرهاد نفرزاده، سرمربی پارسه اعلام کرد تیمش رسما منحل شده است.

برای تیم صالحین ورامین هم‌چنین اتفاقی افتاد و در حالی که کار این تیم از نظر سازمان لیگ تمام شده بود اما فدراسیون، سازمان لیگ را دور زد تا هم اقتدار آن زیر سؤال برود و هم دستاویزی شود برای رسانه‌ها تا با عناوینی مثل «اتفاقات عجیب و غریب در لیگ ایران»،‌ اعتبار چند ساله آن را خدشه‌دار کنند. این در حالی است که قهر کردن سرمربی و پاسور ایتالیایی شهرداری ارومیه و خارج کردن تیم هاوش گنبد از لیگ توسط مدیرعامل این تیم را هم باید به مجموعه اتفاقات اضافه کرد.

مهدی محمدی، مدیرعامل باشگاه هاوش می‌گوید: من اعلام کردم تیمم به‌نشانه اعتراض به تصمیم کمیته انضباطی در بازی با شهرداری تبریز دیگر در لیگ بازی نمی‌کند، اما حتی یک نفر هم از فدراسیون با من تماس نگرفت تا علت این تصمیم را بپرسد. لیگ کشوری که در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال در جایگاه هفتم قرار دارد و هرساله شاهد حضور لژیونرهایی از کشورهای مختلف است باید بسیار بهتر از این برگزار شود که این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

اولتیماتوم به پارسه

سازمان لیگ با توجه به این که برخی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم پارسه تهران با دیگر باشگاه‎ها قرارداد بستند، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

همه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم پارسه تهران امروز چهارشنبه 22 دی‌ماه و در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال باید در قالب تیم پارسه بازی کنند و هیچ باشگاهی اجازه استفاده از آنها را ندارد. در ضمن هیچ یک از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم والیبال پارسه تا مشخص شدن وضعیت این تیم مجوز انعقاد قرارداد با تیم‌های لیگ برتری را ندارند.

نظر شما