شناسهٔ خبر: 17378638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

همراه اول ارائه مي‌دهد

اينترنت رايگان بر بستر «واي فاي اول»

صاحب‌خبر -

بزرگ‌ترين اپراتور كشور در 3 بسته يك ماهه آلفا پلاس خود بر بستر «واي فاي اول» حجم رايگان اينترنت ارائه مي‌دهد.
به گزارش اداره كل ارتباطات، شركت ارتباطات سيار ايران از اين پس 3بسته يك ماهه آلفا پلاس علاوه بر هديه شبانه داراي ترافيك هديه «واي فاي اول» (قابل استفاده در نقاط تحت پوشش واي فاي همراه اول) به ميزان ترافيك روزانه هستند. براي مثال بسته ماهانه ۱+۱ علاوه بر يك گيگابايت ترافيك خريداري شده داراي يك گيگابايت ترافيك هديه شبانه و نيز يك گيگابايت هديه واي فاي اول است.
مصرف مشتركين از طريق«واي فاي اول» دقيقا مشابه مصرف آنها از شبكه ديتاي تلفن همراه است؛ به اين معنا كه مصرف مشتركي كه داراي بسته نوترينو باشد در قالب همان بسته انجام شده و در غير اين صورت مصرف مانند مصرف عادي اينترنت محاسبه مي‌شود. به عبارت ديگر فارغ از اينكه مشتركين از چه طريق به اينترنت متصل هستند، (واي فاي اول يا نسل دو، سه، چهار و چهار و نيم نوترينو) تنها يك حساب براي مديريت دارند و آن نوترينو يا بسته آنهاست. پيشنهاد مي‌شود به دليل سرعت ويژه«واي فاي اول» مشتركين حتما بسته نوترينوي فعال داشته باشند تا مصرف در قالب بسته‌ها مديريت شود.
همراه اول نخستين اپراتوري است كه سرويس واي فاي آفلودينگ را در كشور در شهريور ماه ۹۵ به صورت رسمي و با نام تجاري«واي فاي اول» راه‌اندازي كرده است. «واي فاي اول» سرويس جديدي از همراه اول است كه طي آن مشتركين اپراتور اول مي‌توانند در مكان‌هاي خاص و مشخص شده به واي فاي متصل شده و براي اين كار نيازي به وارد كردن رمز جهت استفاده از اينترنت ندارند. با توجه به اينكه سرعت«واي فاي اول» بالا بوده و به اين علت كه از تكنولوژي واي فاي به جاي داده تلفن همراه استفاده مي‌شود، پايداري و در نتيجه كيفيت بالاتري دارد. استفاده از حجم«واي فاي اول» هر بسته تنها در نقاط تحت پوشش و با اتصال به شبكه بي‌سيم WiFiAval امكان‌پذير است.
درحال حاضر نقاط بسياري در كشور و تعدادي از نقاط زيارتي در خارج از كشور، اين خدمت را به همراه اولي‌ها ارائه مي‌دهند. مشتركين همراه اول در مكان‌هايي مانند فرودگاه‌ها، اماكن زيارتي، مراكز فرهنگي، مراكز تجاري و نقاط متعدد پرتردد ديگر كه هر روز به تعداد آنها نيز افزوده مي‌شود، مي‌توانند از اين سرويس استفاده كنند.
همراه اولي‌ها مي‌توانند ليست كامل و به روز اين نقاط را در آدرس www. mci. ir/WiFiaval مشاهده كنند.
 

نظر شما