شناسهٔ خبر: 17377814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

فرانسه نخستین ایرباس را تحویل ایران داد

نخستین ایرباس خریداری شده مدل ای.321(A321) عصر امروز(چهارشنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل ایران شد.

صاحب‌خبر -
صراط: نخستین ایرباس خریداری شده مدل ای.321(A321) عصر امروز(چهارشنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل ایران شد.

به گزارش العالم، این هواپیمای 190 نفره قرار است فردا به همراه هیات ایرانی با هدایت خلبانان ایران ایر، فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد مهرآباد تهران ترک کند.

این هواپیما نخستین هواپیمای ایرباس است که پیش قرارداد آن در اواخر سال گذشته با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین ایران ایر و ایرباس امضا شد و پس از نهایی شدن قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس، فردا نخستین فروند آن وارد ایران می شود.

این هواپیما پس از برگزاری یک مراسم توسط شرکت ایرباس رسما به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

مدیرعامل ایرباس در این مراسم اعلام کرد که با تحویل این هواپیما همکاری های ایران ایر و ایرباس رسما آغاز شد و امیدواریم با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.

«فابیس برژیر» اظهار داشت: طبق قراردادی که با ایران ایر منعقد شده هواپیماهای بعدی نیز به تدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل خواهد شد.

وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی منعقد شده و ما درصد هستیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز تعدادی از این هواپیماها به این شرکت تحویل خواهد شد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این هواپیما ساعت پنج صبح فردا(پنجشنبه) به وقت محلی فرودگاه تولوز را به مقصد مهرآباد ترک کند؛ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسم رسمی، ورود این هواپیما را به ایران اعلام خواهد کرد.

به گفته مسئولان ایران ایر، از این هواپیما برای مسیرهای داخلی خود استفاده خواهد شد هر چند که ممکن است برای پروازهای بین المللی نیز از آن استفاده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما