شناسهٔ خبر: 17377794 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

سكه ۱۰ هزار تومان گران شد

ورود يورو به كانال ۴۳۰۰ توماني

صاحب‌خبر -

گروه بانك و بيمه|
قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با حدود ۱۰هزار تومان افزايش به يك ميليون و ۱۹۲هزار تومان رسيد.
به گزارش«تعادل» نيم سكه در معاملات ديروز با ۴هزار تومان رشد ۶۰۹ هزار تومان و ربع سكه هم با ۳هزار تومان رشد ۳۲۳هزار تومان فروخته مي‌شود همچنين قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز بدون تغيير يك ميليون و ۱۵۵هزار تومان بود.
سكه گرمي ديروز بدون تغيير نسبت به روز دوشنبه ۲۰۵هزار تومان و هر گرم طلاي ۱۸عيار نيز ۱۱۵هزار و ۶۳ تومان فروخته شد كه نسبت به دوشنبه ۱۹۲تومان افزايش يافت.
هر دلار در بازار تهران با رشد ۱۱توماني ۳۹۶۱تومان، يورو با ۱۹تومان افزايش ۴۳۰۵تومان و هر پوند انگليس نيز با يك تومان رشد قيمت ۴۸۹۱تومان بود.
ديروز نرخ رسمي دلار يك ريال و پوند 258ريال كاهش يافت اما يورو با 58 ريال رشد 3414تومان قيمت‌گذاري شد. بر اين اساس دلار با يك ريال كاهش 3236.9تومان، پوند با 258ريال افت قيمت 3937.5تومان و يورو با 58 ريال افزايش 3414تومان ارزش‌گذاري شد. ديروز نرخ رسمي 18 ارز كاهش و 15 ارز افزايش يافت و بهاي 6 ارز هم بدون تغيير بود.
قيمت ارزهاي عمده به ويژه دلار در روزهاي پاياني سال 2016ميلادي در بازار آزاد با رشد همراه شد؛ به گونه‌يي كه قيمت دلار به كانال 41هزار ريالي وارد شد كه بانك مركزي علت آن را افزايش تقاضاي تجاري و مسافرتي، رشد نرخ حواله درهم امارات و افزايش فعاليت دلالان بازار ارز كشور اعلام كرد.
به دنبال تلاش بانك مركزي براي مديريت بازار ارز، از هفته دوم دي ماه تقاضاي كاذب ايجاد شده در بازار براي دلار امريكا رو به افول نهاد به نحوي كه قيمت اين ارز در هفته‌يي كه گذشت در محدوده 3900 تومان نوسان داشت.
عسگراولادي، عضو هيات نمايندگان اتاق تهران گفت: با توجه به شرايط بازار، نرخ بين 38هزار تا 40هزار ريال رقم مناسبي براي دلار است و براساس آن بايد به سمت تك ‌نرخي حركت كنيم.
وي اضافه كرد: جلوگيري كردن از افزايش تورم با توليد حاصل مي‌شود بايد توليد و صادرات را افزايش دهيم و در آن شرايط تورم خود به ‌خود مهار خواهد شد؛ نرخ ارز در همه دنيا شناور است و تورمي با خود به همراه نخواهد آورد.
رييس اتاق‌هاي ايران و چين و ايران و روسيه اعتقاد دارد، دولت بايد براي دلار با پايه 40هزار ريال (4هزار تومان) براي تك‌ نرخي كردن ارز برنامه‌ريزي كند.
وي اضافه كرد: دولت بايد به سمت ارز تك ‌نرخي حركت كند و تك ‌نرخي كردن ارز با دلار پايه 40هزار ريال يك اقدام مهم است كه دولت بايد آن را انجام دهد. بايد نرخ‌هايي مانند 32هزار ريال را براي دلار دولتي ‌برداريم و مجلس هم نرخ 32هزار ريال اعلام شده را در بودجه تغيير دهد.

نظر شما