شناسهٔ خبر: 17377750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

9 کشته و زخمی در پی تیراندازی در اراک

انتقام جویی انگیزه تیراندازی بوده است

صاحب‌خبر - فرمانده انتظامی استان مرکزی از وقوع تیراندازی در دو منزل مسکونی در شهر اراک و برجای ماندن پنج کشته و چهار مجروح خبر داد و گفت: تاکنون یکی از عاملان تیراندازی دستگیر شده است.
به گزارش مهر، کیومرث عزیزی اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه گزارشی از تیراندازی هایی به مرکز فوریت های پلیس اعلام شد و بلافاصله تیم های انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی افزود: با حضور ماموران انتظامی مشخص شد دو فرد مسلح وارد دو منزل در شهر اراک شده و اقدام به تیراندازی به سمت ساکنان این دو خانه کرده اند.
عزیزی تصریح کرد: در این تیراندازی پنج نفر جان خود را از دست داده و چهار نفر دیگر مجروح شدند. فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات اولیه، هویت قاتلان شناسایی و در برنامه ریزی عملیاتی پلیس بلافاصله خودروی قاتلان در یکی از محله ها کشف شد. وی گفت: بعد از مدت زمانی کوتاهی یکی از قاتلین دستگیر شد و برنامه ریزی پلیس برای دستگیری فرد دیگر نیز ادامه دارد. عزیزی در خصوص علت قتل بیان داشت: فرد قاتل مجرم سابقه دار است که اخیرا از زندان آزاد شده است و به کمک برادرش برنامه ریزی قتل ها را انجام داده است.
وی خاطر نشان کرد: انگیزه قتل به قصد انتقام جویی و اختلافات قبلی قاتلان با ساکنان این دو خانه بوده و نتیجه اقدامات بعدی پلیس به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد. در تکمیل خبر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک در این باره گفت: حادثه تیراندازی صبح چهارشنبه اراک که پنج کشته و سه زخمی به جا گذاشت، با انگیزه محوری انتقام جویی اتفاق افتاده است. به گزارش ایرنا، فرشید محمدحسینی طاهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ریشه این حادثه به اختلاف قبلی میان این خانواده ها بر می گردد به طوری که سال گذشته ضارب به اتفاق برادر زاده خود در یک نزاع شرکت داشت و در این حادثه یک نفر به قتل رسید. وی ادامه داد: در حادثه نزاع پارسال برادر زاده قاتل متهم اصلی بود و ضارب تیراندازی چهارشنبه اراک در ماجرای نزاع پارسال به اتهام ایراد صدمه بدنی عمدی دستگیر و روانه زندان شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اظهار کرد: عامل حادثه تیراندازی در اراک، پس از تحمل یک سال حبس در تاریخ دهم دی ماه امسال با قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی آزاد شده بود.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات و اطلاعات اولیه، این شخص پس از آزادی از سوی بستگان به عنوان عامل ایجاد نابسامانی و مشکلات خانوادگی مورد شماتت قرار گرفته بود و طرفین نزاع سال گذشته نیز (خانواده مقتول درگیری سال گذشته) به خانواده وی فشار می آورند که باید از شهر اراک کوچ کنند و جای دیگری را برای سکونت اختیار کنند. طاهری افزود: مجموعه این فشارها و بگو مگو های خانوادگی نیز موجب سکته پدر متهم و فشار روحی مضاعف بر روی وی شده بود که درنتیجه حمله مسلحانه به خانواده های مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته شدن پنج نفر را سبب شد.
وی اضافه کرد: یکی از خانواده های هدف ضارب در تیراندازی کسانی بودند که با نیروی انتظامی در جریان درگیری سال گذشته همکاری داشتند و متاسفانه این حادثه چهار کشته داشت. دادستان عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: قربانیان حادثه دوم تیراندازی صبح امروز، خانواده مقتول درگیری سال گذشته بود. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک بیان کرد: در این میان یکی از همسایگان خانواده اول نیز که متوجه ماجرا شده بود از سوی ضارب هدف قرار گرفت که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است. وی یادآوری کرد: محل اختفاء عامل این 2 جنایت از سوی نیروی انتظامی شناسایی شده و این قاتل برای افراد عادی خطری نخواهد داشت. طاهری بیان کرد: مجرمان خطرناک و بالفطره پس از آزادی از زندان و یا قرار وثیقه فعالیت آن ها به صورت نامحسوس از سوی نیروی انتظامی و اداره آگاهی مورد بررسی قرار می گیرد اما،عامل حادثه اگر چه با هدف و انگیزه مرتکب این حادثه شده،در حادثه قبلی مجرم بالفطره معرفی نشده است.
سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضایی مجوز انتشار عکس قاتل فراری به نام «عباس صحرایی» صادر شده است.
استان مرکزی با انتشار عکس قاتل فراری عباس صحرایی، از مردم خواست در صورت هر گونه اطلاع از مخفیگاه وی مراتب را به پلیس گزارش کنند. به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با مرجع قضایی مجوز انتشار عکس قاتل فراری به نام «عباس صحرایی» صادر شده است. وی با درخواست از شهروندان در خصوص شناسایی وی افزود: در صورت هر گونه اطلاع از مخفیگاه قاتل مراتب از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام شود. صبح روز چهارشنبه در حادثه تیراندازی در شهر اراک 5 نفر کشته و 4 نفر مجروح شدند که دو نفر در تحقیقات پلیس دستگیر و قاتل عباس صحرایی از صحنه قتل متواری شده است .

برچسب‌ها:

نظر شما