شناسهٔ خبر: 17377187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

ماجرای تهدید زیباکلام در فردیس چه بود؟

پس لرزه‌های انتخاباتی این بار درکرج!

صاحب‌خبر -

آرمان: هنوز چند ماه به انتخابات۹۶ زمان باقی است؛ انتخاباتی که تصور می‌شود در فقدان آیت‌ا...‌هاشمی دیگر آن شور و حال همیشگی را نداشته باشد زیرا پدر اعتدال و سازندگی به سفری رفت که دیگر بازگشت ندارد. در چنین شرایطی که اقشار مختلف عزادار رحلت آیت‌ا...‌هاشمی هستند، پس لرزه‌های انتخابات۹۶ آغاز شده است و بار دیگر یک سخنرانی اصلاح‌طلبان لغو شد که البته به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نیست و تا زمان برگزاری انتخابات باید در انتظار لغو سخنرانی‌های دیگر اصلاح‌طلبان بود.

ماجرا چه بود؟

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان فردیس ۵دی ماه طی نامه‌ای به فرمانداری این شهرستان درخواست برگزاری همایشی با موضوع «حقوق شهروندی و مطالبات مدنی» را داشت که فرمانداری در تاریخ ۱۳دی موافقت خود را با برگزاری این همایش اعلام کرد و این موضوع به شهرداری و شورای تامین هم ابلاغ شد. این همایش با سخنرانی صادق زیباکلام روز یکشنبه برگزار شد. با این حال در لحظات آخر سخنرانی برخی افراد این مراسم را به هم زدند و قصد برخورد با این استاد دانشگاه را داشتند که حاضران در مراسم کمک کردند تا صادق زیباکلام از محل برگزاری برنامه خارج شود. ساعتی بعد از این اتفاق خبر وفات آیت‌ا...‌هاشمی منتشر شد و اخبار این حادثه تحت‌الشعاع این اتفاق قرار گرفت.

اصلاح‌طلبان هم از زیبا کلام متنفر هستند!

گفتنی است قبل از مراسم، یکی از شبکه‌های اجتماعی وابسته به جریان تندرو در پیامی نوشت مطلع شدیم که مجمع به اصطلاح اصلاح‌طلبان شهرستان فردیس دراقدامی قابل تامل اقدام به دعوت از شخصیتی کرده که حتی خود اصلاح‌طلبان هم از این شخص اعلام انزجار کردند به نام صادق زیباکلام؛ آن هم درسالن اجتماعات شهرداری منطقه۳ درفردیس. لذا امت حزب ا... شهرمشکین دشت وشهرستان فردیس اجازه لفاظی و یاوه گویی منافقین غرب زده تهوع آور را نخواهند داد.

افرادی موجه‌تر از زیباکلام هم بود

شب قبل از مراسم نیز افرادی ناشناس پرچم آمریکا را در ورودی سالن سخنرانی کشیده بودند. رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان می‌گوید متاسفانه یک عده با برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده سعی در برهم زدن مراسم داشتند. ابتدا در ساعات منتهی به همایش اقدام به کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل جلو در ورودی اصلی سالن همایش کردند و سپس با حضور در محل سالن در انتهای مراسم با فریاد مرگ بر فتنه گر، سعی در ایجاد درگیری با حاضران را داشتند. میلاد ناصری یکی از اصولگرایان معترض به این برنامه که خود را لیسانس بیکار رشته نرم‌افزار معرفی می‌کند به خبرگزاری‌های اصولگرا گفته است: اصولا دعوت از کسی که در جامعه به ایجاد دو دستگی شهره شده و عامل تفرقه است جای سوال دارد، چون در طیف اصلاح‌طلب هم انصافا افرادی موجه‌تر از صادق زیباکلام برای سخنرانی حضور دارند. نجفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آسیب‌های وارد شده به مردم مدعی شد در اثر این اتفاقات دو خانم برای درمان سرپایی به درمانگاه مراجعه کردند. این افراد به سمت یکی از افراد مراسم میز عسلی پرتاب کردند که خوشبختانه آسیبی به کسی وارد نشد. وی تاکید کرد: این تنش بعد از حضور پلیس و متفرق کردن افراد از سالن خاتمه یافت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با توجه به مجوز مراسم و رعایت کلیه توصیه‌های انجام شده توسط فرمانداری و شورای تامین اقدام غیرقانونی این افراد غیر قابل قبول است. انتظار ما این است که از سوی مسئولان پیگیری‌های لازم برای اقدامات قانونی انجام گیرد. شایان ذکر است که در پی این جریان صدماتی به ساختمان سالن اجتماعات پردیس وارد شده است که شهرداری این شهر از اصلاح‌طلبان خواسته است این خسارت را جبران کنند.

نظر شما