شناسهٔ خبر: 17377141 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

سیامند رحمان نامزد دریافت جایزه جهانی بنیاد لاروس شد

«سیامند رحمان» قهرمان وزنه‌برداری کشورمان، قویترین مرد پارالمپین جهان و دارنده مدال طلای فوق سنگین دسته ۱۰۷+ کیلوگرم پارالمپیک‌های ریو ۲۰۱۶ و لندن ۲۰۱۲ کاندید دریافت نشان و جایزه جهانی لاروس شد.

صاحب‌خبر -
 بنیاد لاروس در ویدیویی که همزمان در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک منتشر شد، نام سیامند رحمان و پنج ورزشکار به نام‌های ایهار بوکی، شناکر اهل بلاروس، خانم عمرا دوراند، دونده اهل کوبا، مارسل هاک، دونده اهل سوئیس، خانم صوفی یاسکو، شناکر نیوزلندی، خانم بئاتریس ماریا ویو از ایتالیا در رشته شمشیربازی با ویلچر را به عنوان کاندیدای دریافت جایزه ورزشی جهانی لاروس اعلام کرد.

در این ویدیو "دانیل دیاس" سفیر بنیاد لاروس، سیامند رحمان را به عنوان یکی از شش کاندیدای پارالمپین شایسته دریافت نشان جهانی معرفی کرد.

به گزارش اعتدال به نقل از ایسنا، بنیاد لاروس در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت ریچموند و دایملر تاسیس شد و دو سال بعد جایزه ورزش جهانی لاروس بنا نهاده شد که در شهر موناکو با حضور نلسون ماندلا به برگزیدگان اهداء شد.

این مراسم هرساله برگزار و به بهترین ورزشکاران جهان در بخش های مختلف جوایزی اعطاء می شود.

این جایزه یکی از بزرگترین جوایز ورزشی جهان است و از میان برگزیدگان ادوار گذشته این جایزه می توان به نواک جوکوویچ، یوسین بولت، سرنا ویلیامز و دانیل دیاس اشاره کرد.

سیامند رحمان قهرمان جهان و پارالمپیک نیز در میان برترین پارالمپین های جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفته است.

مراسم اهدای جوایز لاروس در تاریخ ۲۶ بهمن سال جاری (۱۴ فوریه) در موناکو برپا خواهد شد.

پیش از این در سال ۲۰۰۷ کاظم رجبی قهرمان وزنه برداری دسته فوق‌سنگین کشورمان از سوی بنیاد لاروس نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار پارالمپین جهان شده بود.

نظر شما