شناسهٔ خبر: 17376679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

قدردانی رئيس‌جمهوری از حضور مردم در تشییع آیت‌الله هاشمی
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی رئیس‌جمهوری در پیامی با قدردانی از حضور آگاهانه و قدرشناسانه مردم شریف و هوشمند ایران در تشییع و تجلیل از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد این حضور، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. متن پیام حسن روحانی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ مردم شریف و هوشمند ایران حضور آگاهانه و قدرشناسانه شما در تشییع و تجلیل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، خدمتگزار فداکار مردم و انقلاب و یار وفادار امام و رهبری، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران را رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. زبان از سپاسگزاری این حضور و حمایت، قاصر است و تنها تلاش پیگیرتر دولت را در خدمت به مردم و جدیت بیشتر در پیمودن راه اعتدال و پرهیز از افراط - که گوهر اندیشه و عمل آن مجاهد در راه حق بود - قدردانی عملی از حماسه حضورتان می‌داند».

مراسم بزرگداشت آيت‌الله هاشمي در قم
شرق: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، دفتر مقام معظم رهبری در قم، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، استانداری استان قم و چندين مركز ديگر در پيامي ضمن اعلام زمان مراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در قم از عموم مردم براي شركت در آن دعوت كردند. در اين پيام آمده: «با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی‌رفسنجانی(ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در میدان‌های گوناگون نقش سرنوشت‌سازی در تحکیم مبانی اسلام، ارکان نظام، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب «مدظله تعالی» ایفا نموده و در مدیریت‌های عالی نظام و در خدمت به مردم عزیز آثار ماندگاری از خود به‌جای گذاشت. بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند مراسم بزرگداشت آن مجاهد نستوه روز پنجشنبه 23/10/1395 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود». همچنين مراسم هفتمین شب درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز یکشنبه بیست‌وششم دی ماه از ساعت 15 تا 17 در محل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و در کنار مزار شریف آن یار سفرکرده برگزار خواهد شد.

پاسخ محمد هاشمی به شایعات درباره تابوت‌ آیت‌الله
ایلنا: محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی  به شایعاتی که درباره تفاوت تابوت آیت‌الله و خالی‌بودن تابوت هنگام مراسم تشییع پاسخ داد. او اعلام کرد: این موضوعات تنها حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد است و اصلا صحت ندارد. در پاسخ به سؤالی درباره «تغییر قفل‌های تابوت در دو عکس اقامه نماز و پس از آن» گفت: تابوت هنگام نماز با تابوتی که در خیابان روی ماشین حمل پیکر بود، کاملا متفاوت بود و ما در این زمینه حرفی نداریم. او افزود: با توجه به تجربه‌ای که زمان تشییع پیکر امام خمینی(ره) وجود داشت، تصمیم ما و ستاد برگزاری مراسم بر این شد که دو تابوت متفاوت داشته باشیم، تابوت اول که هنگام نماز بود، ارتفاع کمتری داشت، سبک‌تر و قابل‌حمل بود، تابوت دوم اما سنگین‌تر و با ارتفاع بلند‌تری بود که خدایی نکرده اتفاقی برای پیکر نیفتد ولی همه اینها دلیل بر انتشار اخبار کذب نمی‌شود. برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از برخی رسانه‌هایی که می‌خواهند اتفاقات تاریخی تشییع آیت‌الله را با انتشار اخبار کذب زیر سؤال ببرند، خواست وحدت‌شکن نباشند.

فكر نمي‌كنم با فوت هاشمي خلائي در جامعه روحانيت رخ دهد
خبرآنلاین: غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، گفت: چون یک فاصله چندین و چندساله از عدم حضور آقای هاشمی در جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران اتفاق افتاد، من تصور نمی‌کنم با فوت او خلائی در جامعه روحانیت مبارز تهران به وجود بیاید. در پاسخ به این سؤال که خیلی تلاش شد آقای هاشمی به جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران برگردد اما میسر نشد، الان چه حسی دارید، گفت: چنین تلاشی صورت نگرفت، ایشان هم هیچ مانعی برای حضور نداشتند و خودشان هم مکرر فرمودند آنچه موجب شده نتوانم در جلسات شرکت کنم مسائل امنیتی است. اگر دوستان بخواهند جلسه جامعه روحانیت مبارز را در دفتر من برگزار کنند، آمادگی خودم را اعلام می‌کنم. او در پاسخ به این سؤال که بهتر نبود در ماه‌های آخر عمر آقای هاشمی، جامعه روحانیت یک جلسه با حضور او تشکیل می‌داد؟ افزود: شاید اگر می‌شد بسیار خوب بود. 

نظر شما