شناسهٔ خبر: 17375419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت حقوق بشر یمن: سازمان ملل مسئول جنایت کشتار دانش آموزان یمنی است

تهران - ایرنا - وزارت حقوق بشر یمن روزچهارشنبه با اشاره به جنایت اخیر ائتلاف عربی به رهبری دولت ریاض در حمله به مدرسه ای در صنعا پایتخت یمن، سازمان ملل را مسئول کشتار دانش آموزان آن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المسیره، وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد که سازمان ملل، نهادهای وابسته به آن وشورای امنیت مسئول کامل جنایت وحشیانه ای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در حمله به مدرسه الفلاح در شهرستان نهم استان صنعا است.
جنگنده های سعدوی روز گذشته (سه شنبه) مدرسه الفلاح را در شهر صنعا بمباران کردند که در اثر 8 دانش آموز یمنی کشته و زخمی شدن 15 دانش دیگر شدند.
دربیانیه این وزراتخانه آمده است که جنگنده های سعودی- آمریکایی ا آغاز حملات خود به یمن تاکنون نزدیک به یک هزار و 650 مدرسه را تخریب و ویران کردند که نقض آشکار مبانی و اصول حقوق بشر به شمار می رود.
وزارت حقوق بشر یمن همچنین تداوم جنایت های وحشیانه ائتلاف عربی را درهدف قرار دادن همه زیر ساخت های این کشور از جمله مدارس، نهادهای تعلیمی و آموزشی و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان، به شدت محکوم کرد.
وزارتخانه یاد شده از سازمان ملل و شورای امنیت و نهادهای وابسته به آن خواست تا هر چه سریعتر یک کمیته بین المللی مستقل برای رسیدگی به همه جنایت های عرستان در یمن از جمله جنایت مدرسه الفلاح تشکیل دهد.
عربستان پیشتر نیز بارها مدارس را در مناطق مختلف یمن بمباران کرده بود.
جنگ تحمیلی که عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی ازچند کشور کوچک عربی علیه یمن از فروردین ماه گذشته آغاز کرد، این کشور فقیر عربی را با مشکلات و بحران های بزرگی روبه رو کرده است.
این حملات نتیجه ای جز ویرانی و کشتار در یمن نداشته و آل سعود را بیش از پیش در باتلاق خودساخته در یمن گرفتار کرده است.
خاورم**9329** مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما